Nowicjuszka na Linuksie

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
Nowicjuszka
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec

Nowicjuszka na Linuksie

Post autor: Nowicjuszka »

Dzień dobry. :-D Chcę zainstalować swojego Linuksa i polecano mi Ubuntu.
Nie mam dużego doświadczenia z komputerem, ale kiedyś zainstalowałam Okno :) i to sama :razz: :-x 8-)
Na komputerze oglądam filmy i korzystam z przeglądarki internetowej.

Proszę o odpowiedzi na kilka pytań.
1. Jaką wersję Ubuntu mam wybrać? Wersja polska 14.04PL LTS? Poniżej są informacje o moim komputerze.
2. Chcę sformatować mój dysk startowy SSD z "Oknem". Formatowanie chcę zrobić podczas instalowania Ubuntu. Czy podczas instalacji mogę zaznaczyć, który dysk chcę sformatować (chcę sformatować C: i zostawić D: z plikami)?
3. Czy po zainstalowaniu Ubuntu, muszę pobrać sterowniki (np. płyty głównej)? Czy po instalacji Ubuntu powinnam coś jeszcze zrobić?
4. Aktualnie mam zainstalowanego antywirusa ESET. Czy powinnam zainstalować na Linuksie jakiś antywirus?
5. Czy na forum jest poradnik (albo filmik) dla początkującej użytkowniczki Linuksa?

Mój komputer (Stacjonarny):
Płyta: ASUS B85M-G Socket 1150 PCI-E DDR3
Procesor: Intel i3-4330 3.50GHz 4MB BOX
Pamięć Ram:DDRAM3 Kingston 4096MB 1600MHz HyperX x 2
Karta Graficzna: Zintegrowana
Be Quiet 600W Pure Power
Dyski:
Kingston 120GB 2,5'' SATA SSD
Seagate 1TB 7200obr. 64MB
jarama
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 16.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: Inna

Re: Nowicjuszka na Linuksie

Post autor: jarama »

Awatar użytkownika
jacekalex
Gibki Gibbon
Gibki Gibbon
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: MATE
Architektura: x86_64

Post autor: jacekalex »

Polecono Ci raczej kiepsko. ;-)

Każdy system ma jakieś wady,Ubuntu stosuje bardzo świeże ale czasem niezbyt dokładnie zweryfikowane oprogramowanie.
Rezultatem jest pewna (czasami większa, czasami mniejsza) nieprzewidywalność tego systemu.