Edycja pliku message.suse

Tylko tematy nie mieszczące się powyżej.
daroof
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 5
Rejestracja: 09 wrz 2006, 12:40
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 7.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Kontakt:

Edycja pliku message.suse

Post autor: daroof »

Witam, chcialbym zrobic sobie podobny do SUSE Grub, jednak w wersji którą znalazłem jest napisane: "Ubuntu 6.06". Czy ktoś może wie jak edytować plik: message.suse, zeby ten blad poprawic?
d.
ps. opis jak zmienić gruba na zuziopodobny znajdziemy na stronie: http://doc.gwos.org/index.php/GfxBoot
nightwish86
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 31
Rejestracja: 14 sty 2006, 23:29
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Brak
Architektura: x86

Post autor: nightwish86 »

cpio -i < /boot/grub/message.suse

sudo ls . |cpio -o > /boot/grub/message.new
Awatar użytkownika
Krypsin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2007, 19:33
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Post autor: Krypsin »

Wszystko ok, tylko tak: edycja tego pliku message.***** wymaga jak mi wiadomo poszczególnych grafik w formacie *jpg i to koniecznie w trybie "hicolor" czyli 16bit. Nie mogę dojść jak w Gimpie, Corelu, Photoshopie przerobić jpg w 24 bitach do tych wymaganych 16 bitów? Ściągałem już polecane tutaj programy w innych wątkach, ale jakoś nie doszukałem się takiej możliwości konwersji jpg. Podejrzewam, że to może nazywać się inaczej niż typowe na tacy : jpg 16 bit. Mógłby ktoś wyjaśnić ten problem ? Próbowałem wrzucić (jeszcze nie wiedząc o ograniczeniach Gruba pod Ubuntu) motyw z Suse'a 10.2. No i się okazało, że jest za duży. Potem na jakiejś zagranicznej stronie wyczytałem o konieczności 16 bitów.
Tutaj na forum jest coś o konwersji *bmp do 16 bit poprzez jakiś skrypt, ale jeszcze nie jestem tak oblatany w tym, żeby to ruszyć.
Awatar użytkownika
cukier_lukier
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 1250
Rejestracja: 14 cze 2006, 18:25
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Brak
Architektura: x86

Post autor: cukier_lukier »

Krypsin, zrób tak:
1. Zainstaluj program ImageMagic
2. Wśród jego podprogramów znajduje się convert
3. Tu masz opisane jak działa i co może zrobić:
http://www.imagemagick.org/script/convert.php
Awatar użytkownika
Krypsin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2007, 19:33
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Post autor: Krypsin »

Dzięki za odzew. Już ściągam ten program i podziałam.
Awatar użytkownika
Duncan Idaho
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 12
Rejestracja: 20 sty 2007, 06:43
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.10
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Kontakt:

Post autor: Duncan Idaho »

Odgrzeje temat :craz:

Zrobiłem sobie projekcik nowego motywu i:

Kod: Zaznacz cały

nx9020:~/Desktop/new$ cpio -i < message.blusplash
249 blocks
Przerobiłem sobie obrazki wg mojego projektu i:

Kod: Zaznacz cały

nx9020:~/Desktop/new$ ls . | cpio -o > message.new
cpio: File message.new grew, 122368 new bytes not copied
488 blocks
I tak za każdym razem niezależnie od rozmiaru plików po edycji. Grub nie przyjmuje takiego pliku (za duży) startując z tradycyjnym ekranem.
Z ciekawości rozpakowałem na nowo gotowy motyw a potem go spakowałem ponownie beż żadnego edytowania. Wynik ten sam.
Ktoś ma pomysł co robię nie tak??
Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Krypsin
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2007, 19:33
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Post autor: Krypsin »

Ten GFXGrub (pod Ubuntu) przełknie każdy pliczek message, o wielkości maksymalnie 314 bloków (w kilobajtach będzie to 157,0 KB). W wakacje dużo się tym bawiłem. Nie pamiętam, może ciut powyżej tego też chwyci, ale większość motywów przykładowo z gnomelook.org jest właśnie w wielkości 157 KB i 314 bloków.
Na 100% ten GFXGrub pod Ubuntu nie zatrybi z motywami z SUSE lub PCLinuxOS. One są duzo większe.

Przykładowo dla Ubuntu zrobiłem sobie motyw co do wymogów, wyrzuciłem animację kółeczek odliczających (żeby osczędzić miejsca i zrobić ładnieszy background jakościowo (czyli więcej zajmujący), zostawiłem co potrzeba i podkład (i dalsze inne back.jpg), żeby zmieścić się w 314 blokach wynosić u mnie musi 45,6 KB. Przy okazji wystarcza GIMP, do tworzenia tych back.jpg. Trzeba tylko zmniejszać kompresję przy nagrywaniu danego tła, ale tło koniecznie musi być w 800x600.

Zatem każda zamina message w moim przypadku to tylko zmiana tła i nagranie go w takiej kompresji jpg, żeby miał wielkość 45,6KB. Oczywiście tutaj każdy może po swojemu zrobić (coś wyrzucić i inne) i wartość zawsze będzie się różnić. Jednak wymogiem jest max 314 bloków, co daje zawsze 157 kilobajtowy message.

Oczywiście po tej komendzie rozpakowywującej w konsoli: cpio -i < /ścieżka/dostępu/do messagegotowego , będzie widoczna ilość bloków.
Uczulam na tworzenie swoje message i pakowanie już komendą: sudo ls . |cpio -o > /ścieżka/dostępu/do message, żeby w widocznej liście plików (tzn. back.jpg, 16x16.fnt i innych) nie było starego message, bo pakując nigdy nie zejdzimy do tych 314 bloków.
Awatar użytkownika
kosmo-os
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2008, 03:11
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: Edycja pliku message.suse

Post autor: kosmo-os »

Duncan Idaho pisze:Odgrzeje temat :craz:

Zrobiłem sobie projekcik nowego motywu i:

Kod: Zaznacz cały

nx9020:~/Desktop/new$ cpio -i < message.blusplash
249 blocks
Przerobiłem sobie obrazki wg mojego projektu i:

Kod: Zaznacz cały

nx9020:~/Desktop/new$ ls . | cpio -o > message.new
cpio: File message.new grew, 122368 new bytes not copied
488 blocks
I tak za każdym razem niezależnie od rozmiaru plików po edycji. Grub nie przyjmuje takiego pliku (za duży) startując z tradycyjnym ekranem.
Z ciekawości rozpakowałem na nowo gotowy motyw a potem go spakowałem ponownie beż żadnego edytowania. Wynik ten sam.
Ktoś ma pomysł co robię nie tak??
Z góry dzięki za pomoc.
U mnie wygląda to identycznie, tylko ze schematem message.ubugrey.
Edytowałem plik back.jpg i zapisałem nawet bardziej skompresowany który mniej zawiera,
ale po spakowaniu schemat zawiera już sporo więcej niż oryginał.
message.ubugrey:
Plik przed edycją = 139,5 KB (142848 bajtów)
Plik po edycji = 273,0 KB (279552 bajtów)

Wygląda na to że cpio za słabo kompresuje, bo oryginalny plik jest bardziej skompresowany.
Może potrzebne są jakieś dodatkowe opcje odnośnie kompresji?:?
__________________
TAK! udało się! :w00t:

Wpisałem w terminalu: cpio --help i znalazłem pomocną opcję:

--block-size=ROZMIAR-BLOKU Ustawienie rozmiaru bloku we/wy na
ROZMIAR_BLOKU * 512 bajtów

Ustawiłem na 314 bo niby w tylu trzeba się zmieścić i po spakowaniu plik ma rozmiar 157,0 KB (160768 bajtów)

Więc polecenie do spakowania wygląda teraz tak: ls . | cpio -o --block-size=314 > message.ubugrey

Shemat do pobrania z tąd: http://starzaki.eu.org/~timoteii/jogger/message.ubugrey ,
A poniżej plik do podmiany na wersje Ubuntu 8.04 oraz screen samego schematu... :razz:
Załączniki
ubugrey.jpg
back.jpg
Miętowy Remix 9 Isadora (LinuxMint(debian))
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości