komputer się nie wyłącza: DELL

Tylko tematy nie mieszczące się powyżej.
lszota
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 7.10
Środowisko graficzne: GNOME

komputer się nie wyłącza: DELL

Post autor: lszota »

Witam,

mam problem z komputerem DELL. Sprzęt mniej więcej 3-letni, na Celeronie 2000. Pod Windą działa ok, nie widziałem jeszcze na nim nigdy niebieskiego ekranu.
Postanowiłem zalegalizować system, przez wywalenie Windy i instalację czegoś "normalnego".
Postawiłem na nowiutkim dysku Ubuntu 7.10.
Wszystko byłoby pięknie, ale system po zamknięciu (znika plansza z "Ubuntu") nie wyłącza się.
Pomyślałem, trudno, spróbuję najnowszego Susła. Na kolejnej partycji postawiłem nowy system. Susełek również nie miał żandnych problemów przy instalacji i normalnej pracy (za wyjątkiem kiepskiej współpracy z drajwerami do NVidii) i również się nie wyłącza. To znaczy susełek zatrzymuje pracę dysków (to słychać) ale nie wyłącza zasilacza w kompie.

Nie mam jeszcze doświadczenia ze sprawami sprzętowymi pod linuxem, więc proszę o wskazówkę, gdzie szukać problemu.
Awatar użytkownika
empitt
Przyjaciel
Przyjaciel
Wersja Ubuntu: inny OS
Architektura: x86_64
Kontakt:

Odp: komputer się nie wyłącza: DELL

Post autor: empitt »

Kiedyś byłem w podobnej sytuacji i zmiana ustawienia w biosie mi pomogła.
lszota
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 7.10

Post autor: lszota »

Niestety, BIOS jest dość ubogi i nie znalazłem nic związanego z ACPI aby włączyć lub wyłączyć :(
Gdyby to był zwykły składak na standardowej płycie głównej to pewnie by było (lub się przynajmniej normalnie nazywało)
djubepl
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec

Post autor: djubepl »