Witam,
mam problem z komputerem DELL. Sprzęt mniej więcej 3-letni, na Celeronie 2000. Pod Windą działa ok, nie widziałem jeszcze na nim nigdy niebieskiego ekranu.
Postanowiłem zalegalizować system, przez wywalenie Windy i instalację czegoś "normalnego".
Postawiłem na nowiutkim dysku Ubuntu 7.10.
Wszystko byłoby pięknie, ale system po zamknięciu (znika plansza z "Ubuntu") nie wyłącza się.
Pomyślałem, trudno, spróbuję najnowszego Susła. Na kolejnej partycji postawiłem nowy system. Susełek również nie miał żandnych problemów przy instalacji i normalnej pracy (za wyjątkiem kiepskiej współpracy z drajwerami do NVidii) i również się nie wyłącza. To znaczy susełek zatrzymuje pracę dysków (to słychać) ale nie wyłącza zasilacza w kompie.
Nie mam jeszcze doświadczenia ze sprawami sprzętowymi pod linuxem, więc proszę o wskazówkę, gdzie szukać problemu.
komputer się nie wyłącza: DELL
- empitt
- Przyjaciel
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: komputer się nie wyłącza: DELL
Kiedyś byłem w podobnej sytuacji i zmiana ustawienia w biosie mi pomogła.
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 7.10
Niestety, BIOS jest dość ubogi i nie znalazłem nic związanego z ACPI aby włączyć lub wyłączyć 
Gdyby to był zwykły składak na standardowej płycie głównej to pewnie by było (lub się przynajmniej normalnie nazywało)

Gdyby to był zwykły składak na standardowej płycie głównej to pewnie by było (lub się przynajmniej normalnie nazywało)
-
- Piegowaty Guziec