Konfiguracja Serwera ubuntu 8.04LTS

Instalacja i konfiguracja oprogramowania sieciowego.
Awatar użytkownika
Arnatos
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Konfiguracja Serwera ubuntu 8.04LTS

Post autor: Arnatos »

Witam jestem stosunkowo zielonym użytkownikiem ubuntu. Niedawno zostałem poproszony czy nie zechciał bym spróbować postawić serwer plików. Postanowiłem spróbować i właśnie dzisiaj się do tego zabrałem. Ubuntu używam od jakiś 3 miesięcy i tak naprawdę wciąż niewiele o nim wiem. No ale taka konfiguracja serwera to na pewno dobra okazja do nauki. Problem w tym że w internecie wcale niełatwo znaleźć porządne pomoce do nauczenia się jak taką konfigurację przeprowadzić.Więc chciałem poprosić o to by któryś z bardziej doświadczonych użytkowników podał mi linki do co bardziej wartościowych materiałów na ten temat. Większość tego co ja znajduję to albo forumowe tematy skupiające się na pojedyńczym problemie przy konfiguracji lub podręczniki pisane zbyt zaawansowanym językiem jak na moje obeznanie z linuxem.

Z spraw technicznych mam ubuntu serwer 8.04LTS. Do instalacji wybrałem pakiety ssh i samba.

I z ciekawości jeszcze pytanie do kogoś kto taką konfiguracją się zajmował. Jak dużo czasu zajmuje taka praca fachowcowi oraz na jak wielkie wyzwanie się porwałem :razz: Znaczy się czy jest to coś wykonalnego dla żółtodzioba czy raczej nie powinienem robić sobie za dużych nadziei.
skarlcf
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Odp: Konfiguracja Serwera ubuntu 8.04LTS

Post autor: skarlcf »

Na dzień dobry zajrzyj tutaj Ubuntu Server Guide. W dokumencie znajdziesz PODSTAWOWE porady i hasła, które przydadzą się następnie podczas wyszukiwania np. w Google.
fanaticalcode.com
Awatar użytkownika
thalcave
Przyjaciel
Przyjaciel
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Fluxbox
Architektura: x86

Odp: Konfiguracja Serwera ubuntu 8.04LTS

Post autor: thalcave »