[TEST] Assassin's Creed + wine
[TEST] Assassin's Creed + wine
Tym razem chciałbym podzielić się z wami moim testem z gry Assassin's Creed. Grę odpalałem na Wine 1.1.10 jednak na tej wersji były wyraźne problemy z wydajnością, co prawda po pewnych ustawieniach udało mi się doprowadzić grę do stanu używalności jednak jedynie na niskich detalach. Wraz z nadejściem Wine 1.1.11 sytuacja się zmieniła i teraz wydajność jest wyraźnie lepsza. Gra śmiga u mnie na maksymalnych detalach.
Kilka screenów:
Opis już niedługo na: http://gry.ubuntu.pl/
EDIT:
Dodałem opis uruchomienia gry
link: http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.p ... %27s_Creed
W razie problemów, niejasności itp. proszę pisać w tym temacie, to postaram się odpowiedzieć.
Kilka screenów:
Opis już niedługo na: http://gry.ubuntu.pl/
EDIT:
Dodałem opis uruchomienia gry
link: http://wikigames.ubuntu.pl/wiki/index.p ... %27s_Creed
W razie problemów, niejasności itp. proszę pisać w tym temacie, to postaram się odpowiedzieć.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 gru 2008, 20:13
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
no dobra zrobione tak jak przykazałeś wilczur i teraz mi się dzieje takie coś:
Gdy włączam grę wszystko jest pięknie i spoko tylko pojawia mi się biały ekran i nic więcej tak jakby się zawiesza...
Gdy włączam grę wszystko jest pięknie i spoko tylko pojawia mi się biały ekran i nic więcej tak jakby się zawiesza...
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2009, 22:39
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.10
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
A ja mam problem. Na początku zaznaczę, że Linuksa używam od kilku tygodni i że jest to moja pierwsza gra z Windowsa instalowana przez Wine. Po dosyć problematycznej instalacji, gra normalnie uruchamia się, ale... po normalnie przebiegającym treningu, przeniesieniu się do świata asasynów i dojścia do wykopalisk z Arką Przymierza (były małe przycięcia, ale było to do zaakceptowania i szybko znikały), po krótkiej rozmowie gra zatrzymuje się i już nie rusza. Dzieje się to za każdym razem w tym samym miejscu, w momentach rozbieżnych o kilka sekund (różne momenty tego samego dialogu). Robiłem wszystko tak jak w poradniku, nie miałem kategorii "[Software\\Wine\\Direct3D]" i "[Software\\Wine\\DirectInput]", więc je dodałem. Nie wiem jak zastosować "WINEDEBUG=-all", po wpisaniu w Terminalu (i dodaniu parametru ze ścieżką do pliku .exe), Terminal przechodzi do nowej linii rozpoczętej znakiem ">". Nie wiem czy tak ma być (?).
Moja wersja Wine: 1.1.14
System: Interpid Ibex 8.10
Procesor: Intel C2D E6550 2,33 Ghz
Pamięć: 2 GB RAM
Karta Graf.: Palit GF 8800GT, 512 MB
Proszę o pomoc.
Moja wersja Wine: 1.1.14
System: Interpid Ibex 8.10
Procesor: Intel C2D E6550 2,33 Ghz
Pamięć: 2 GB RAM
Karta Graf.: Palit GF 8800GT, 512 MB
Proszę o pomoc.
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Spróbuj zmienić:
na
Co do WINEDEBUG=-all, musisz coś jednak robić źle, skoro terminal wyświetla ">" (gdyby było dobrze, gra powinna się normalnie uruchomić). Podejrzewam, że masz gdzieś niezamknięty cudzysłów. Jeżeli nie masz pomysłu co może być nie tak, podaj jak dokładnie wygląda całe polecenie, które wpisujesz.
Kod: Zaznacz cały
"RenderTargetLockMode"="readtex"
Kod: Zaznacz cały
"RenderTargetLockMode"="textex"
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2009, 22:39
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.10
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Zamiana "readtex" na "textex" nie pomaga.
Już doszłem do tego, że zapomniałem w ogóle dać cudzysłowiów okalających ścieżkę do pliku. Po tym pojawił się jeszcze inny problem. Otóż przy pierwszej próbie uruchomienia gry przez terminal (wcześniej uruchamiałem normalnie, otwierając plik .exe i dalej takie rozwiązanie działa) wyskoczyło:
Po przeczytaniu tego pomyślałem, że może trzeba uzupełnić biblioteki .dll w wine. Pobrałem z http://www.dll-files.com pliki eax.dll i binkw32.dll i umieściłem w folderze system32. O ile z tym pierwszym nie było problemów, to drugi, jak wynikało z anglojęzycznego komunikatu, został źle zainstalowany i próba uruchomienia gry przez terminal, zarówno z debuggerem, jak i bez niego kończy się owym komunikatem.
Nie wiem też, czy w dziale Direct3D wpisów rejestru wystarczy mieć
Czy reszta jest domyślna i nie trzeba jej tam wpisywać?
Już doszłem do tego, że zapomniałem w ogóle dać cudzysłowiów okalających ścieżkę do pliku. Po tym pojawił się jeszcze inny problem. Otóż przy pierwszej próbie uruchomienia gry przez terminal (wcześniej uruchamiałem normalnie, otwierając plik .exe i dalej takie rozwiązanie działa) wyskoczyło:
Kod: Zaznacz cały
err:module:import_dll Library EAX.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\Ubisoft\\Assassin's Creed\\AssassinsCreed_Dx9.exe") not found
err:module:import_dll Library binkw32.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\Ubisoft\\Assassin's Creed\\AssassinsCreed_Dx9.exe") not found
err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\Ubisoft\\Assassin's Creed\\AssassinsCreed_Dx9.exe" failed, status c0000135
Nie wiem też, czy w dziale Direct3D wpisów rejestru wystarczy mieć
Kod: Zaznacz cały
"DirectDrawRenderer"="opengl"
"OffscreenRenderingMode"="fbo"
"RenderTargetLockMode"="readtex"
"VideoMemorySize"="512"
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Niepotrzebnie te pliki .dll wrzucałeś. Najlepiej je wyrzuć.
Jak odpalasz z konsoli to przejdź najpierw do katalogu z grą poleceniem cd, np.:
A potem uruchom grę:
W [Software\\Wine\\Direct3D] wystarczy mieć te wpisy, które podałeś, ustawienia domyślne nie są wyświetlane.
Jak odpalasz z konsoli to przejdź najpierw do katalogu z grą poleceniem cd, np.:
Kod: Zaznacz cały
cd ".wine/drive_c/Program Files/Assassin's Creed"
Kod: Zaznacz cały
WINEDEBUG=-all wine AssassinsCreed_Dx9.exe
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2009, 22:39
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.10
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Ten problem rozwiązany. Gra uruchamia się z WINDEBUG=-all, ale dalej mam problem z zacięciem się gry w czasie dialogu o Arce Przymierza. Zauważyłem teraz, że dźwięki otoczenia (np. palącego się ognia) są, zatrzymuje się tylko obraz i głos postaci. Sprawdzę jeszcze czy po ponownej instalacji gry będzie to samo.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2009, 08:02
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.04
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Ja mam problem też z uruchomieniem Assasina Zrobiłem jak pisało w instrukcji, a obojétnie czy uruchomie przez konsole czy przez ikone, to ładuje mi sie pierwszy ekran z gry gdzie wczytuje gre i na tym sie zatrzymuje zawsze na 1-2% i nie chce isc dalej.
Mam:
ubuntu 8.10 64bit
Wine 1.1.19
Intel core 2 duo t5800 2ghz
4gb ram ddr3
gf9300m sterowniki 180.11
Mam:
ubuntu 8.10 64bit
Wine 1.1.19
Intel core 2 duo t5800 2ghz
4gb ram ddr3
gf9300m sterowniki 180.11
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 mar 2009, 20:45
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Testowales w trybie emulacji pulpitu? Konfiguracja Wine, zakladka Grafika, zaznaczone pole wyboru Emuluj wirtualny pulpit. Jezeli to nie pomoze, mozesz jeszcze sprobowac zmienic przyspieszenie sprzetowe DirectSound na Standardowe, zakladka Dzwiek.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 mar 2009, 08:02
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.04
- Środowisko graficzne: GNOME
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
I wirtualny pulpit, i zmiana w zakładce dźwięk nic nie pomogła, dalej mi sie zatrzymuje gra na ekranie początkowego łądowania na 2%
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 mar 2009, 20:45
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Na tej grafie to powinno wymiatac.
Mam jeszcze jedna propozycje, drastyczna.
Zmien wersje x64 na 32 bitowego odpowiednika. Mialem podobny problem z paroma tytulami, w ktore grywam, aplikacja uruchamia sie i konczy tak samo szybko.
Po zmianie na 32bit jaunty smiga wszystko.
Wiem, to nie jest rozwiazanie a pareset MiB RAM wyrzucic z obiegu tez szkoda, jezeli w ogole wykorzystasz cale 4GiB na desktopie.
Czym jeszcze rozni sie wersja 64 od 32? Jedynie tym, ze aplikacja moze zaalokowac wiekszy obszar pamieci?
Bez reinstalacji mozesz tez:
- przekompilowac WINE pod swoj procek (ale watpie czy to cos zmieni),
- sprobowac zainstalowac wersje 32bit WINE z deba (najpierw odinstalowac biezaca),
Mam jeszcze jedna propozycje, drastyczna.
Zmien wersje x64 na 32 bitowego odpowiednika. Mialem podobny problem z paroma tytulami, w ktore grywam, aplikacja uruchamia sie i konczy tak samo szybko.
Po zmianie na 32bit jaunty smiga wszystko.
Wiem, to nie jest rozwiazanie a pareset MiB RAM wyrzucic z obiegu tez szkoda, jezeli w ogole wykorzystasz cale 4GiB na desktopie.
Czym jeszcze rozni sie wersja 64 od 32? Jedynie tym, ze aplikacja moze zaalokowac wiekszy obszar pamieci?
Bez reinstalacji mozesz tez:
- przekompilowac WINE pod swoj procek (ale watpie czy to cos zmieni),
- sprobowac zainstalowac wersje 32bit WINE z deba (najpierw odinstalowac biezaca),
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Właśnie przeszedłem grę (w całości na Wine). Zacząłem dość dawno, ale nigdy nie miałem czasu dokończyć i w końcu się udało.
Screeny z końca gry (osobom, które przechodzą grę lub zamierzają zagrać radzę nie otwierać, bo mogą zepsuć fabułę)
http://img156.imageshack.us/i/17853316.png/
http://img156.imageshack.us/i/36066231.png/
http://img41.imageshack.us/i/39783398.png/
Screeny z końca gry (osobom, które przechodzą grę lub zamierzają zagrać radzę nie otwierać, bo mogą zepsuć fabułę)
http://img156.imageshack.us/i/17853316.png/
http://img156.imageshack.us/i/36066231.png/
http://img41.imageshack.us/i/39783398.png/
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 7
- Rejestracja: 10 sie 2009, 23:59
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.10
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: [TEST] Assassin's Creed + wine
Witam, staram się otworzyć grę na wine 1.1.43, openSUSE 11.2, KDE 4.4, grafika GF 6200 128 MB, Pentium 4 2,8GH, wiem że nie tu sie powinienem odzywać ale może mi pomożecie . Odpalam grę i po zakończeniu intra wyskakuje mi info o błędzie z AssassinsCreed_Dx9.exe a w konsoli wygląda to tak:
proszę o pomoc i pozdrawiam,
Kod: Zaznacz cały
przemek@linux-fxyy:~/.wine/drive_c/Program Files/Ubisoft/Assassin's Creed> wine AssassinsCreed_Dx9.exe
err:ole:CoGetClassObject class {9a5ea990-3034-4d6f-9128-01f3c61022bc} not registered
err:ole:CoGetClassObject no class object {9a5ea990-3034-4d6f-9128-01f3c61022bc} could be created for context 0x1
fixme:dsalsa:IDsDriverBufferImpl_SetVolumePan (0x13b448,0x13c088): stub
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x291e2cc,0x00000000), stub!
fixme:d3d:debug_d3dformat Unrecognized 1112945234 (as fourcc: R2VB) WINED3DFORMAT!
fixme:d3d:getFormatDescEntry Can't find format unrecognized(1112945234) in the format lookup table
err:d3d_surface:surface_set_texture_name Surface has SFLAG_INTEXTURE set, but no texture name
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_ModifyLocation 0x1461f9b0: Surface does not have any up to date location
fixme:d3d_surface:surface_load_ds_location No up to date depth stencil location
err:d3d_surface:surface_set_texture_name Surface has SFLAG_INTEXTURE set, but no texture name
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_ModifyLocation 0x14621f58: Surface does not have any up to date location
err:d3d:color_fill_fbo >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_FRAMEBUFFER_OPERATION (0x506) from glClear @ device.c / 5490
fixme:d3d:context_check_fbo_status FBO status GL_FRAMEBUFFER_UNSUPPORTED (0x8cdd)
fixme:d3d:context_check_fbo_status Color attachment 0: (0x14621f58) WINED3DFMT_R32_FLOAT 4096x1024
fixme:d3d:context_check_fbo_status Depth attachment: (0x1461fae8) WINED3DFMT_D24_UNORM_S8_UINT 4096x1024
err:d3d:IWineD3DDeviceImpl_ClearSurface >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_FRAMEBUFFER_OPERATION (0x506) from glClear @ device.c / 4505
err:d3d_surface:surface_set_texture_name Surface has SFLAG_INTEXTURE set, but no texture name
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_ModifyLocation 0x14622380: Surface does not have any up to date location
fixme:d3d_surface:surface_load_ds_location No up to date depth stencil location
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_LoadLocation 0x14622380: Surface does not have any up to date location
err:d3d_surface:surface_set_texture_name Surface has SFLAG_INTEXTURE set, but no texture name
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_ModifyLocation 0x146227d0: Surface does not have any up to date location
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_LoadLocation 0x146227d0: Surface does not have any up to date location
fixme:d3d_surface:surface_load_ds_location No up to date depth stencil location
err:d3d_surface:surface_set_texture_name Surface has SFLAG_INTEXTURE set, but no texture name
err:d3d_surface:IWineD3DSurfaceImpl_ModifyLocation 0x443fdf0: Surface does not have any up to date location
err:d3d:resource_init Out of adapter memory
err:d3d9:device_parent_CreateSurface (0x424c5bc) CreateSurface failed, returning 0x8876017c
fixme:d3d_texture:texture_init Failed to create surface 0x4440820, hr 0x8876017c
wine: Unhandled page fault on read access to 0x00000000 at address 0xaaf08d (thread 0026), starting debugger...
couldn't load main module (2)
Process of pid=0008 has terminated
No process loaded, cannot execute 'echo Modules:'
Cannot get info on module while no process is loaded
No process loaded, cannot execute 'echo Threads:'
process tid prio (all id:s are in hex)
0000000e services.exe
00000020 0
0000001b 0
00000014 0
00000010 0
0000000f 0
00000011 winedevice.exe
00000017 0
00000016 0
00000013 0
00000012 0
00000018 PnkBstrA.exe
0000001c 0
0000001a 0
00000019 0
0000001d PnkBstrB.exe
00000021 0
0000001f 0
0000001e 0
00000022 explorer.exe
00000023 0
You must be attached to a process to run this command.
No process loaded, cannot execute 'detach'
Unicestwiony
przemek@linux-fxyy:~/.wine/drive_c/Program Files/Ubisoft/Assassin's Creed>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości