I teraz pytanie: Co trzeba użyć żeby grafika renderowana była przez OGLa, a obsługiwał jeszcze wątki podobnie jak w Allegro.
na stronie http://lazyfoo.net/SDL_tutorials/lesson36/index.php pisze że wystarczy dodać #include "SDL/SDL_opengl.h", ale cały kod się nie kompiluje:
Kod: Zaznacz cały
razi@piecyk:~/prog/sdl/foo/lesson28$ g++ lesson28.cpp -o p `sdl-config --cflags --libs`
/tmp/ccQRVC1w.o: In function `load_image(std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >)':
lesson28.cpp:(.text+0x9ed): undefined reference to `IMG_Load'
collect2: ld returned 1 exit status
Drugi sposób jaki znalazłem to połączenie SDLa z GLUTem:
Kod: Zaznacz cały
#include <SDL/SDL.h>
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>
Co jest lepszym rozwiązaniem? kombinować i szukać błędu z pierwszego, czy używać SDL i GLUTa?
Jeszcze takie pytanko. Czasami spotykam się z takim kodem:
Kod: Zaznacz cały
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_RED_SIZE, 8 ); //rozmiar w bitach, koloru czerwonego
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_GREEN_SIZE, 8 ); //rozmiar w bitach, koloru zielonego
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_BLUE_SIZE, 8 ); //rozmiar w bitach, koloru niebieskiego
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_ALPHA_SIZE, 8 ); //rozmiar w bitach, kana³u przeŸroczystoœci
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_DEPTH_SIZE, 16 ); //rozmiar w bitach, z-buffor (bufor g³êbi)
SDL_GL_SetAttribute( SDL_GL_DOUBLEBUFFER, 1 ); //w³¹czamy podwójne buforowanie
I przy okazji: Pod jakimi hasłami szukać bibliotek/funkcji do obsługi sieci? W razie jakbym chciał zrobić jakąś grę sieciową/internetową