OpenGL oraz wybór API

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
Awatar użytkownika
Tallyon
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2008, 15:35
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME

OpenGL oraz wybór API

Post autor: Tallyon »

Witam,
Mam do wszystkich, którzy to czytają, wielką prośbę: proszę o podanie mi API do środowiska Gnome (GTK?), w kontekście pisania programów okienkowych wykorzystujących OpenGL i jego biblioteki narzędziowe. A jeżeli istnieje sposób używania OpenGL bez API, to również proszę o rozpisanie jaki.
ﭏצץרתװﬨךקױׂײםך׀שׁכּטּלּטשבﬡדּﭏשּכֿשּיּכּלּש﬩
Awatar użytkownika
el.pescado
Zakręcona Traszka
Zakręcona Traszka
Posty: 734
Rejestracja: 26 maja 2005, 11:43
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: OpenGL oraz wybór API

Post autor: el.pescado »

Do korzystania z OpenGL w aplikacjach GTK służą biblioteki GtkGlExt i GtkGlArea, z czego ta druge nie jest chyba rozwijana. Z innych bibliotek (niezwiązanych z GTK) są SDL (ogólna biblioteka do obsługi grafiki, dźwięku, z myślą o zastosowaniu w grach), czy GLUT. Obie są bardzo przenośne - działają chyba na każdym systemie.
OpenGL bez API
http://pl.wikipedia.org/wiki/API_%28informatyka%29 - nie można korzystać z OpenGL bez API, tak jak nie można czytać książki bez użycia liter;)
Awatar użytkownika
Tallyon
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2008, 15:35
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: OpenGL oraz wybór API

Post autor: Tallyon »

Wielkie dzięki, chciałem się poprostu upewnić, widocznie zasłyszałem gdzieś o GLUT i pomyślałem, że ty można "ominąć" pisanie API. W każdym razie, która z bibliotek, SDL czy GLUT, będzie lepsza do gier (chodzi mi jedynie o dwa systemy Windows oraz Linux). Do tej pory miałem zamiar używać OpenGL + DirectInpu(Audio, itd.), ale to jakoś mało przenośne by było, no i samo WinAPI jakoś mi nie pasuje (szukam nowych wrażeń ;))

Oraz pytanie drugie, bez którego obyć się nie mogło: Co wpisać do tzw. "Linker Options" żeby poprawnie skompilować OpenGL, GLUT, GLAUX, ewentualnie proszę o jakiś artykuł czy wskazówkę jak mam rozumieć polecenia linkera, bo może sobie sam pomogę ;)
ﭏצץרתװﬨךקױׂײםך׀שׁכּטּלּטשבﬡדּﭏשּכֿשּיּכּלּש﬩
Awatar użytkownika
el.pescado
Zakręcona Traszka
Zakręcona Traszka
Posty: 734
Rejestracja: 26 maja 2005, 11:43
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: OpenGL oraz wybór API

Post autor: el.pescado »

Do gier chyba lepsza SDL, poza grafiką obsługuje dźwięk i inne takie. SDL to właśnie taki odpowiednik DirectX. Co do flag linkera:

Kod: Zaznacz cały

-lGL -lGLUT `sdl-config --libs`
A co do API, to chodziło mi o to, że każda biblioteka udostępnia swoje API, tak więc nie da się korzystać z biblioteki i nie korzystać z żadnego API (bo trzeba korzystać z API tej biblioteki).
Awatar użytkownika
Tallyon
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2008, 15:35
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.04
Środowisko graficzne: GNOME

Odp: OpenGL oraz wybór API

Post autor: Tallyon »

Ok, dzięki, w takim razie już sam sobie dalej poradze i skorzystam z SDL :)
ﭏצץרתװﬨךקױׂײםך׀שׁכּטּלּטשבﬡדּﭏשּכֿשּיּכּלּש﬩
ODPOWIEDZ

Wróć do „Programowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość