Witam, chciałbym pod linuxem pisać aplikacje flashowe bez użycia produktów adobe. Zależy mi jedynie na pisaniu źródeł w action script 3 i kompilacji ich do plików swf - grafika teoretycznie mnie nie interesuje w ogóle. Teoretycznie zaspokoiłaby mnie taka sytuacja, w której w edytorze tekstowym pisałbym zródło w AS3, a następnie darmowym kompilatorem (jeżeli taki istnieje) kompilowałbym do pliku swf. Ale powstaje pewne "ale".
Po pierwsze - czy jest taki darmowy kompilator, działający pod linuxem ? Nie intersują mnie aplikacje windowsowe odpalane przez WINE ani zabawa z virtual boxem. Bardzo chciałbym pracować z darmowym kompilatorem dla linuxa.
Po drugie - jestem raczej kiepski w te klocki, nie bardzo rozumiem jak wyglądają te aplikacje fleshowe od strony technicznej, snuje tylko pewne domniemania. Obawiam się że sam action script + kompilacja może nie wystarczy?, bo plik swf który jest tworzony przez flesze ma zapewnioną oprawą graficzną bez konieczności dbania o to przez autora pliku w kodach AS. Mam na myśli to że np scena jest tworzona jakby przez flesha, a nie człowieka.
Po trzecie - gdyby się jednak okazalo ze moje marzenie jest do spełnienia, jak wyglądałaby w takiej sytuacji sprawa samego programowania ? Trzeba byłoby załatwiać dodatkowo biblioteki ? Pewnie tak ... Czy są biblioteki do AS3 darmowe i czy jest ich wystarczająco, żeby pisać ciekawsze rzeczy ?
Pisanie w ActionScript 3 pod linuxem - szukam dobrej alternatywy dla produktów Adobe
- warlock24
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 cze 2008, 22:35
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: Pisanie w ActionScript 3 pod linuxem - szukam dobrej alternatywy dla produktów A
Patrzyłeś już na FLEX 3 SDK?
Generalnie jest to produkt Macromedii ale jest zupełnie darmowy. Istnieje 1 paczka dla win i linuxa (zawiera pliki dla obu systemów operacyjnych). Tworzenie swf polega w nim na napisaniu skryptów (pliki powiedzmy *.as3) i plików xml definiujących wygląd ekranu.
Nigdy nie zrobiłem w tym czegoś więcej niż hello world ale wydaje mi się że ten sławny Macromedia Flash za grube pieniędze to tak naprawdę jedynie darmowy FLEX 3 SDK + płatny edytor grafiki
Do tworzenia plików swf potrzebujesz tylko flex sdk (obsługuje się go w terminalu / konsoli), flex builder to już płatne IDE
link:
http://www.adobe.com/products/flex/flex ... index.html
Generalnie jest to produkt Macromedii ale jest zupełnie darmowy. Istnieje 1 paczka dla win i linuxa (zawiera pliki dla obu systemów operacyjnych). Tworzenie swf polega w nim na napisaniu skryptów (pliki powiedzmy *.as3) i plików xml definiujących wygląd ekranu.
Nigdy nie zrobiłem w tym czegoś więcej niż hello world ale wydaje mi się że ten sławny Macromedia Flash za grube pieniędze to tak naprawdę jedynie darmowy FLEX 3 SDK + płatny edytor grafiki

Do tworzenia plików swf potrzebujesz tylko flex sdk (obsługuje się go w terminalu / konsoli), flex builder to już płatne IDE
link:
http://www.adobe.com/products/flex/flex ... index.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości