Edycja programu na podstawie źródeł - kompilacja

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
Awatar użytkownika
Feandil
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 25
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:33
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Edycja programu na podstawie źródeł - kompilacja

Post autor: Feandil »

Jestem bardzo początkującym programistą C. Postanowiłem na prośbę rodziców wprowadzić pewną banalną modyfikację w grze Kulki (glines). Zassałem źródło, wyedytowałem co trzeba było. Ta gra jest częścią pakietu gnome-games, wersja 2.24.1.1.
Moim problemem jest kompilacja. Chciałbym stworzyć "nowy" działający program tylko dla glines, bez innych gier ujętych w pakiecie gnome-games, ale stwierdziłem że jest to dla mnie za trudne / nie da się, więc chciałem skompilować cały pakiet. ./configure wywala jednak:

Kod: Zaznacz cały

checking for GCONF... configure: error: Package requirements (gconf-2.0 >= 2.0) were not met:

No package 'gconf-2.0' found

Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
installed software in a non-standard prefix.

Alternatively, you may set the environment variables GCONF_CFLAGS
and GCONF_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.
Zanim napiszecie, żebym sobie to zainstalował, zauważcie że nie ma takiego czegoś w repo, jest gconf2. Nie bardzo wiem co jeszcze mogę wykombinować. Jak ktoś się dobrze zna na tym fachu, niech napisze, jak skompilować żeby działało samo glines. Jeśli się nie da / jest to kosmicznie skomplikowane, zawsze można zainstalować cały pakiet. Dzięki za doczytanie do tego miejsca && z góry dzięki za pomoc ;) .

P.S. Normalnie glines znajduje się jako plik w /usr/games/glines . Przypuszczam zatem, że kompilacja tego jednego pliku jest jak najbardziej możliwa.
Concordia res parvae crescunt, discordia vel maximae dilabuntur.
Awatar użytkownika
Hauleth
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 382
Rejestracja: 18 sie 2008, 17:43
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: Edycja programu na podstawie źródeł - kompilacja

Post autor: Hauleth »

Nie masz pakietów developerskich od GCONF. To będzie coś w stylu libgconf-2.0-dev
Jeśli problem rozwiązany dodaj na początku tematu [SOLVED].

Biblioteka do C++ - Bust Lib: http://code.google.com/p/bust/
Awatar użytkownika
Feandil
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 25
Rejestracja: 18 lis 2008, 18:33
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Odp: Edycja programu na podstawie źródeł - kompilacja

Post autor: Feandil »

U mnie to wygląda trochę inaczej, ale jak instalowałem jakiś pakiet deweloperski, apt-get od razu zainstalował mi masę różnego typu innych pakietów deweloperskich, więc teraz na 100% mam to co trzeba, ale ./configure wypluwa już co innego:

Kod: Zaznacz cały

...
checking for GTHREAD... yes
checking for GTK... yes
checking for GCONF... yes
Using config source xml:merged:/etc/gconf/gconf.xml.defaults for schema installation
Using $(sysconfdir)/gconf/schemas as install directory for schema files
checking for gconftool-2... /usr/bin/gconftool-2
checking for GNOME... configure: error: Package requirements (
    libxml-2.0 >= 2.4.0
    libgnome-2.0 >= 2.16.0
    libgnomeui-2.0 >= 2.16.0) were not met:

No package 'libxml-2.0' found
No package 'libgnome-2.0' found
No package 'libgnomeui-2.0' found

Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
installed software in a non-standard prefix.

Alternatively, you may set the environment variables GNOME_CFLAGS
and GNOME_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.
Ale nadal próbuję zainstalować całe gnome-games; nie da rady jakoś wydzielić tej jednej gierki i ją samą zainstalować?
Concordia res parvae crescunt, discordia vel maximae dilabuntur.
Awatar użytkownika
Hauleth
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 382
Rejestracja: 18 sie 2008, 17:43
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Odp: Edycja programu na podstawie źródeł - kompilacja

Post autor: Hauleth »

Da się, ale musisz mieć wszystkie pakiety developerskie do tego potrzebne, jak czegoś nie ma musisz doinstalować.
Jeśli problem rozwiązany dodaj na początku tematu [SOLVED].

Biblioteka do C++ - Bust Lib: http://code.google.com/p/bust/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Programowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości