Przez pewien czas bawiłem się pov-rayem, i stąd moje pytanie - czy da się poruszać po stowrzonej grafice? Np. Robię budynek, wszystko ładnie, ustawiam kamerę przed nim i chciałbym "wejść" do niego, rozejżeć się...Może proste połączenie z jakimś językiem programowania?
Dla wyjaśnienia - pov-ray do program do grafiki 3D, obiekty definiuje się w "języku opisu sceny" (SDL)
Pov-ray - poruszanie się?
- ka_o_3991
- Przyjaciel
- Posty: 864
- Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86_64
Odp: Pov-ray - poruszanie się?
pov-ray to o ile pamiętam tylko renderer - tworzy obrazek z tych danych co mu dasz. Albo animację, ale nie interaktywną. Do tego potrzebujesz czegoś co renderuje w czasie rzeczywistym, czyli na przykład silnika gry. Zainteresuj się blenderowym, on się do takich celów bardzo dobrze nadaje 

-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 28
- Rejestracja: 27 maja 2009, 16:22
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Odp: Pov-ray - poruszanie się?
mozesz cos jasniej?
bo zrozumialem tyle ze w pov-rayu nie dam rady 


- ka_o_3991
- Przyjaciel
- Posty: 864
- Rejestracja: 01 wrz 2007, 13:34
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86_64
Odp: Pov-ray - poruszanie się?
no, nie wiem czy o tej porze jestem w stanie w miarę składnie pisać, ale zobaczymy:
Wynikiem pracy Pov-Raya jest obrazek lub film - renderuje się najpierw, dopiero potem go oglądasz
A jeżeli chcesz wpływać scenę w czasie gdy ona się renderuje - musisz mieć coś co renderuje w czasie rzeczywistym. Z prędkością około 25 klatek na sekundę. Pov-Ray do tego nie służy.
Zapytaj Google o Blender Game Engine, dowiesz się co mam na myśli
Chyba zamotałem jeszcze bardziej
Wynikiem pracy Pov-Raya jest obrazek lub film - renderuje się najpierw, dopiero potem go oglądasz

A jeżeli chcesz wpływać scenę w czasie gdy ona się renderuje - musisz mieć coś co renderuje w czasie rzeczywistym. Z prędkością około 25 klatek na sekundę. Pov-Ray do tego nie służy.
Zapytaj Google o Blender Game Engine, dowiesz się co mam na myśli

Chyba zamotałem jeszcze bardziej

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości