
Proszę o powstrzymanie się od komentarzy w stylu "Szukaj google" "Google nie gryzą"
Posiedziałem trochę na "guglach" i pomeczyłem ludzi na IRCu i jedyne co udało mi się uzyskać to odpowiedz "Instalowałeś linuxa to radz sobie sam albo googluj" Przyznacie sami, że taki olewacki stosunek do newbie usera linuxa może być irytujący

Ale do rzeczy ->
Sprzęt:
laptop Lenovo y550
Procesor pentium dual core t4200 @2GHz
Ram 3Gb ddr3 800MHz( natywnie są 1066, ale ze względu na FSB procesora BIOS przestawił na 800 i za cholerę nie mogę zmienic, bo bios zablokowany

Nvidia Geforce Gt130m 512MB (Chipset G96)
Ubuntu 9.10 z aktualizacjami instalowanymi na bieżąco i sterowniki NVidia 185.
Wine v1.1.39
Po odpaleniu gry ekran dzieli sie na 6 synchronicznych ekranów. Problem ten sam miałem po instalacji sabayona i Ubuntu. Pomocny okazal się ten poradnik -> http://www.dreiviertelkunst.de/index.ph ... -my-laptop
Skopiowałem xorg.conf i potem odpalilem nvidia-xconfig i mam wsparcie akceleracji 3d oraz dzialający sterownik Nvidii z normalną rozdziałką.
W wine wyglada jakby on miał własnego xorga do użytku i pewnie stąd te 6 ekranów w trybie fullscreen.
Gry sprawdzone ->
Neverwinter Nights -6 ekranów, lagujacy dzwięk i haczaca animacja reklam początkowych po odpaleniu gry.
Touhou 6-12 w trybie windowed działają przewaznie,ale rozmiar ekranu jest niewygodny do gry i nei da sie go zmienic,rozciagnac/zmaxymalizować. Niektore czesci poszły w trybie fullscreen... O dziwo była to chyba Touhou 9.5 która była wersją .jap przed spatchowaniem na angielski

World of Warcraft Gra sie odpala poprawnie, jest menu, interfejs..ale nei ma tekstur

Wiecej gier póki co nie sprawdzałem, bo nie gram wiele

Próbowałem iTunesa zainstalować, wersja 7.0 chodzi cieżko przez PlayOnLinux a wersja 9.0 przez wine wcale
