Czyli np biorac jako argumenty:
Kod: Zaznacz cały
double[] a = {0,0,0,0}
double[] b = {1,1,1,1}
Kod: Zaznacz cały
double[][] c = {{0,1},
{0,1},
{0,1},
{0,1}};
Kod: Zaznacz cały
double[] a = {0,0,0,0}
double[] b = {1,1,1,1}
Kod: Zaznacz cały
double[][] c = {{0,1},
{0,1},
{0,1},
{0,1}};
A jeżeli nawet istnieją to pewnie sprowadzają się właśnie do kopiowaniaDDAroo pisze:Chyba nie ma innej metody niż kopiowanie element po elemencie.
Jasne jest to, że różne implementacje interfejsu List załatwiają praktycznie wszystkie problemy, które można rozwiązać za pomocą tablic, jednak czasem szkoda czasu na konstruowanie nowego obiektu jeżeli potrzebujemy tylko tablicy 4x4. Poza tym tablice cechują się bezpośrednim dostępem do elementów, czyli są szybsze w użyciu. Stąd wnioskuję, że używanie tablic w Javie nie jest specjalnie obrzydliweadeptofvoltron pisze:przejrzyj sobie dokumentacje na stronie Oracle.
ale w javie używanie tablic to grzech...podczas gdy ma się wmontowanym wiele innych rozwiązań typu listy i vectory:
http://download.oracle.com/javase/1.4.2 ... ector.html
Nie wiem, co masz zamiar zrobić, ale nie jestem pewien czy łączenie jest w ogóle konieczne. Chyba, że nie da się operować na dwóch tablicach z jakiegoś powodu albo za wczasu zrobić dwuwymiarowej.Jak w efektywny sposob polaczyc w Javie dwie tablice jednowymiarowe w jedną dwuwymiarową
Tablice to grzech? Bzdura! Wraz z kolega wlasnie ukonczylismy program do rozpoznawania odrecznie pisanych liczb, gdzie liczby byly podawane do programu jako macierze bajtow (juz nie bede wchodzil w szczegoly). Program "uczy" sie rozpoznawania na zbiorze 60.000 obrazkow, a do testowania sluzy 10.000 obrazow testowych. Nalezy osiagnac jak najwieksza skutecznosc rozpoznawania przy jak najwiekszej wydajnosc dzialania programu. W momencie, gdy uzywane byly kolekcje - program wykonywal sie od 6 do 10 minut. Stopniowa optymalizacja kodu poprzez zastepowania kolekcji tablicami i dolozenie drugiego watku spowodowaly przyspieszenie dzialania do niecalych 2 minut! Tablice sa o wiele bardziej wydajne - czas dostepu do poszczegolnych jej elementow jest o wiele krotszy niz jest to w przypadku kolekcji, o czym przekonalismy sie w trakcie realizacji projektu. Nie przecze, ze kolekcje sa wspanialym rozwiazaniem w wielu przypadkach i ich elastycznosc sprawia, ze pisanie w Javie jest naprawde fajne ^^ Niemniej - tam, gdzie zalezy nam na wydajnosci, nalezy przemyslec uzycie tablic.adeptofvoltron pisze:przejrzyj sobie dokumentacje na stronie Oracle.
ale w javie używanie tablic to grzech...podczas gdy ma się wmontowanym wiele innych rozwiązań typu listy i vectory:
http://download.oracle.com/javase/1.4.2 ... ector.html
Pisaliście w Javie? W przypadku c++ wystarczy kompilować z optymalizacją i takie vectory na przykład stają się równie szybkie jak zwykłe tablice.Tablice sa o wiele bardziej wydajne - czas dostepu do poszczegolnych jej elementow jest o wiele krotszy niz jest to w przypadku kolekcji, o czym przekonalismy sie w trakcie realizacji projektu.
Miałeś na myśli PRAWIE tak samo szybkie jak zwykłe tablice? W sumie w vectory muszą odczytać parę adresów więcej. Fakt, że różnica jest tak niewielka, że szkoda fatygi, aby używać zwykłych tabel, a dodatkowo w sytuacji gdy w programie trzeba powiększyć tablicę sens jej użycia zupełnie znikaW przypadku c++ wystarczy kompilować z optymalizacją i takie vectory na przykład stają się równie szybkie jak zwykłe tablice.
Java operuje na referencjach, przynajmniej z nazwy, ale bliżej im do wskaźników niż referencji znanych z C++ tyle, że nie ma możliwości arytmetyki na tych wskaźnikachW Javie coś kiedyś pisałem, ale odrzucił mnie brak wskaźników.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości