Regnum Online: Warmasters

Gry, które działają natywnie na Linuksie.
wolowitz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2011, 14:45
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Regnum Online: Warmasters

Post autor: wolowitz »

Witam serdecznie,

Przed kilkoma miesiącami został wydany oficjalny dodatek do jednej z niewielu dostępnych natywnie na linuxa gier MMORPG - Regnum Online, o nazwie Warmasters

Obrazek

Wprowadzonych zostało wiele zmian, w niniejszym opisie postaram się skoncentrować na tych najistotniejszych.
  • zwiększenie limitu poziomu do 60 lvl - wraz z premierą dodatku zmianie uległa górna granica poziomu naszych postaci i równa jest ona teraz levelowi 60. Dla graczy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z RO jest to dobra wiadomość, gdyż znacznej redukcji uległy różnice punktów doświadczenia między kolejnymi levelami (do 50 lvl) - dziś aby osiągńąć level 50, wystarczy około 3.3 miliona punktów expa, gdy wcześniej potrzebowaliśmy ich prawie 6 mln. Ponieważ ilość punktów doświadczenia jakie otrzymujemy za wykonywanie questów nie zmieniła się, nasza postać rozwija się w początkowej fazie znacznie dynamiczniej niż poprzednio. Schody zaczynają się dopiero od poziomu 50 - wbicie kolejnych 10 wymaga uzbierania prawie 7 mln dodatkowych punktów doświadczenia.
    W momencie wprowadzenia dodatku poziom doświadczenia wszystkich postaci został proporcjonalnie zredukowany, zaś ilość punktów doświadczenia wszystkich 50-cio levelowych postaci został zredukowany do liczby wymaganej przy levelu 50 (~3.3 mln).
  • zmiany w mechanice gry - w samej mechanice gry wprowadzano kilka istotnych zmian. Od teraz za pokonanie gracza przeciwnego realmu otrzymujemy oprócz Regnum Points punkty doświadczenia, co jest ukłonem w stronę graczy, którzy osiągając poziom pozwalający skutecznie uczestniczyć w bataliach RvR wolą właśnie w ten sposób levelować swoją postać. Zmianie uległ również system inwazji, dzieląc opinie graczy. Z jednej strony od teraz łatwiej jest zaatakować przeciwny realm, z drugiej zaś strony atakowani mogą łatwiej daną inwazję przerwać. Z pewnością nowy system wymaga lepszego planowania ataku oraz gry drużynowej, co powinno większości się spodobać.
  • ulepszenia pancerza - nowością w stosunku do poprzedniej wersji są również ulepszenia naszego pancerza. Od tej pory każdy element naszego opancerzenia posiada miejsce/miejsca na specjalne "ulepszacze", które poprawiają odporność naszego armora na wybrany rodzaj otrzymywanych obrażeń. Ulepszacze te można ponoć wydropić z mobów, jak i również zakupić jako premium item.
  • nowe questy, itemy - tradycyjnie wraz z kolejnym większym update'm dodano kilka nowych questów, w tym kilka bardzo istotnych - nagradzanych itemami do tej pory dostępnymi tylko dla przeciwnych realmów. Również ze względu na zwiększenie górnej granicy poziomu postaci pojawiły się nowe itemy dla postaci między 50 a 60 levelem.
  • zostać Warmasterem! - dodatek wprowadza również możliwość zdobycia tytułu Warmastera, który otrzymuje dodatkowe drzewko umiejętności, zwiększających możliwości naszych pobratymców. Są to m.in. ofensywne/defensywne sztandary zwiększające na pewien czas maksymalną liczbę punktów HP naszych sprzymierzeńców, odporności na knock downy etc. Warmaster posiada również możliwość teleportowania do 10 graczy do wybranego fortu na warzone. Pozwala to na szybsze przemieszczanie się grup atakujących/broniących forty.
    Droga do zostania Warmasterem jest dość długa i wyboista. Aby to uczynić należy skompletować pełny zestaw Warmastera (pancerz + broń). Każdy element zestawu jest do kupienia (wyłącznie) u nowych NPC rezydujących w stolicach realmów. Itemy zaś kupujemy przy pomocy nowej waluty, jaką jest Master Coin - te otrzymujemy za wykonywanie questów RvR/PvP, które każdego dnia możemy brać ponownie (np. quest nagradzany 1000 master coin polega na pokonaniu 30 unikalnych graczy przeciwnego realmu).
  • kilka innych zmian/poprawek - na koniec kilka innych nowinek wartych wspomnienia:
    - wprowadzony został specjalny kanał Commerce do prezentowania itemów do sprzedaży
    - poprawiono mechanizm interakcji z NPC
    - dodano/poprawiono kilka lokacji (Crystal Fjords, Vulcanic Zone, Waterfalls)
    - dodano nowe mounty, zmieniono modele niektórych mobów
O samym RO można by się rozpisywać dość długo, jednak zdaję sobie sprawę, że dla wielu ta gra może być jeszcze nieznana - zainteresowanym polecam zapoznanie się z moim tekstem na temat tej gry, opublikowanym na jednym z forów o tematyce MMORPG.

Polska społeczność w RO
Czymże byłyby gry sieciowe bez społeczności wokół nich zgromadzonych. Nieinaczej jest z RO 8-) We wszystkich 3 królestwach spotkać możecie kilka polskich gildii, z których mogę wymienić:

Gildie w królestwie Alsius: Gildie w królestwie Ignis: Gildie w królestwie Syrtis: Na tym lista polskich gildii się nie kończy, jest jeszcze kilka pomniejszych, których nazw nie jestem teraz w stanie skojarzyć. Ponadto wielu naszych rodaków grywa w gildiach międzynarodowych, więc w wielu miejscach można spotkać ludzi posługujących się naszym ojczystym językiem. Osobiście polecam realm Alsius na serwerze Horus, to tutaj właśnie gram wspólnie ze znajomymi.

Na koniec kilka przydatnych linków związanych z Regnum Online:
Zachęcam do dyskusji na temat RO oraz wymiany opinii. Osobiście postaram się udzielić odpowiedzi na pytania związane z grą jak i również chętnie pomogę osobom rozpoczynającym swoją przygodę w świecie Regnum Online.
wnuczus
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 53
Rejestracja: 01 sie 2007, 20:14
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: Regnum Online: Warmasters

Post autor: wnuczus »

A ten dodatek to sam się ściąga czy trzeba jeszcze osobno go jeszcze ściągać.
wolowitz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2011, 14:45
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Regnum Online: Warmasters

Post autor: wolowitz »

@wnuczus: Nie, nie trzeba nic dodatkowo pobierać. Całość jest dostępna jako jeden instalator, który pobrać możemy z oficjalnego downloadu. Przy pierwszym połączeniu z serwerem zostanie pobrany najnowszy patch (około 20 MB) i to wszystko. :)
wnuczus
Sędziwy Jeż
Sędziwy Jeż
Posty: 53
Rejestracja: 01 sie 2007, 20:14
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Re: Regnum Online: Warmasters

Post autor: wnuczus »

Pograłem porobiłem parę questów. Ale chyba na tyle:)

Coś niestety wygląd jak WoW a ja bardziej wole. MMORPG gdzie się grinduje jakiś Silkroad:)
wolowitz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2011, 14:45
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Regnum Online: Warmasters

Post autor: wolowitz »

Hmm, grindu w RO generalnie masz od groma, i od niego nie da się uciec - nawet idąc linią questów jesteśmy do niego niejako zmuszeni, gdyż bardzo często jest tak, że kończymy wszystkie questy dostępne dla danego poziomu postaci, a do następnego brakuje nam x punktów doświadczenia. Sam grind natomiast jest jedynym sposobem na zdobycie magicznego czy epickiego ekwipunku, stąd wielu graczy ponad questy wybiera właśnie grind, który szczególnie w party i z supportującym conjuearem (typowy healer) jest rzeczą bardzo przyjemną.

Porównanie z WoWem jest imho nietrafione, gdyż gra w żadnym aspekcie WoWa nie przypomina. Również w warstwie graficznej. Warto natomiast zwrócić uwagę na jedną zasadniczą kwestię - gracze wielu innych popularnych mmorpg często narzekają, że wbili maksymalny poziom swojej postaci i co dalej. Robić n-ty raz dungi i inne takie szybko się nudzi. W RO natomiast wbicie maksymalnego 60-go lvl (co zajmuje sporo czasu) otwiera nowy epizod w grze. Twoja postać nie staje się nagle bezużyteczna, a gra bezcelowa - jesteś ważnym uczestnikiem potyczek RvR w strefie konfliktu i tam czerpiesz największą przyjemność z gry.
Nie chciałbym w tym miejscu wprowadzać w błąd, bo warzone nie jest dostępny wyłącznie dla postaci z maksymalnym level - z powodzeniem każda postać już od ~40 lvl może śmiało uczestniczyć w walkach o fortyfikacje czy w polowaniach na przeciwników. Owszem, różnica między postacią z 40 lvl a 60 jest duża, jednak w grupie siła, dlatego warto już wcześniej spróbować swoich sił w RvR i zacząć się uczyć tejże rozgrywki, bo różni się ona diametralnie od bicia mobów w PvE. Wiadomo również, że na niższych levelach łatwiej będą mieć postaci supportujące (conjuer, knight, hunter), ale każdy znajdzie coś dla siebie. Wbić ten 40 lvl ciężko nie jest, nawet samemu. Dużo łatwiej i przyjemniej natomiast jest w momencie, jeśli mamy w grze kogoś, kto może służyć nam pomocą czy poradą.

Nie pamiętam czy wspomniałem o tym na początku, niemniej powodem dla którego postanowiłem zainteresować Was tą grą jest fakt, iż staramy się zorganizować trochę polską społeczność RO. Każda gra tego typu rozwija w pełni skrzydła w momencie, gdy nie gramy sobie sami, w RO jest to szczególnie odczuwalne. Dużym plusem natomiast jest dość dojrzałe community i ogólnie świetna atmosfera w grze. Ale o tym musicie się już sami przekonać ;-)
wolowitz
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 4
Rejestracja: 12 maja 2011, 14:45
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Regnum Online: Warmasters

Post autor: wolowitz »

Na oficjalnej stronie RO pojawiła się dzisiaj informacja o nadchodzącej aktualizacji, której głównym celem jest wprowadzenie nowych fortów w strefie konfliktu. Aktualizacja pojawi się w najbliższy czwartek 26 maja, dziś natomiast możemy obejrzeć video prezentacje nowych fortów:

http://www.youtube.com/watch?v=WiQxC87_Moo

Według wcześniejszych zapowiedzi nowe forty będą nie tylko różnić się od strony graficznej, ale również wymuszać inną taktykę walki w zależności od miejsca konfliktu. Dziś sprawa wygląda w ten sposób, że każdy realm posiada dwa forty nieróżniące się praktycznie niczym od siebie.

Można być pewnym, że wraz z nowymi fortami zwiększy się aktywność bojowa w strefie warzone, co ucieszy niejednego gracza.

NGD przy tej okazji postanowiło również wprowadzić bonus +20% przy zakupie Ximmerinu. Jest to dobra okazja dla wszystkich tych, którzy zechcieliby zakupić sobie wierzchowca (kosztuje on 2400 ximmerinu, dokładnie tyle ile razem z bonusem otrzymamy za jednego SMSa).

Do zobaczenia na polu walki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Linuksowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości