Witam.Mam problem, gdyż próbuję umieścić kod służący do obracania bryły wewnątrz metody klasy Window. Mam problem z pobieraniem klawiszy wciśniętych. Teoretycznie wszystko jest w porządku, ale w rezultacie otrzymuję program, w którym nie mogę obracać bryłą. Dziękuję z góry za cierpliwość.Aby zruzumieć, o co mi chodzi trzeba zobaczyć kod. Poniżej podam kod mojego programu.
http://www.wklejto.pl/33136
SDL + OpenGL i obrót bryły
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lut 2009, 16:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 3
- Rejestracja: 09 maja 2009, 20:59
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: SDL + OpenGL i obrót bryły
Program jest dobrze napisany, problem w tym, że:
1) zmienne odpowiadające za obrót bryły są typu int - w twoim programie zwiększając je dodajesz do zmiennej int xRotate=0 wartość typu float/double RotateSpeed=0.1 - to powoduje że xRotate i yRotate pozostają zerami.
2) - średnik powoduje, że instrukcja od razu się kończy.
Spróbuj prostego 'debuggingu' w swoich programach - dodawaj w różnych miejscach instrukcje wypisujące wartość zmiennych a oszczędzi Ci to sporo nerwów przy większych programach.
Pozwoliłem sobie również pokolorawać twoją kostę
: http://www.wklejto.pl/33140
1) zmienne odpowiadające za obrót bryły są typu int - w twoim programie zwiększając je dodajesz do zmiennej int xRotate=0 wartość typu float/double RotateSpeed=0.1 - to powoduje że xRotate i yRotate pozostają zerami.
2)
Kod: Zaznacz cały
if(Key[SDLK_UP]);
Spróbuj prostego 'debuggingu' w swoich programach - dodawaj w różnych miejscach instrukcje wypisujące wartość zmiennych a oszczędzi Ci to sporo nerwów przy większych programach.
Pozwoliłem sobie również pokolorawać twoją kostę

-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lut 2009, 16:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
Odp: SDL + OpenGL i obrót bryły
Wielkie dzięki. Nie spodziewałem się, że popełeniłem taki głupi błąd;) Co do kolorów, wiem jak je zrobić, ale dopiero zaczynam GL i ten program był w ramach powtórzenia:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości