Przenoszenie plików ubuntu -> windows

Jeśli już na pewno nie da się umieścić posta wyżej.
Rake
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86

Przenoszenie plików ubuntu -> windows

Post autor: Rake »

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, przepraszam więc jeśli założyłem temat w złym miejscu, jednak naprawdę to jest moja ostatnia deska ratunku.

Problem dotyczy przenoszenia najzwyklejszych plików pomiędzy ubuntu a windosem (dokumenty word, excel, obrazki). Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o linuxy (no...prawie totalnym), dostałem jednak zadanie przeniesienia plików z linuxa na windowsa w firmie, w której pracuję. Zadanie zdawałoby się banalne. Nieprawda.

Nie wiem czy jest to reguła, czy po prostu ja mam pecha (jakąś wadliwą wersję?), ale przeniesienie plików między tymi 2 systemami za pomocą pendrive'a graniczy z cudem. O czym mowa? A no chociażby o tym, iż próbując normalnie przenieść pliki mające polskie litery wyskakuje poniższy błąd:
http://img12.imageshack.us/img12/3705/zrzutekranus.jpg

Nie pojawia on się nigdy przy przenoszeniu plików/folderó bez polskich znaków. Zdawałoby się więc, iż wystarczy zmienić nazwę - niv bardziej mylnego, bowiem błąd pozostaje. Kiedyś miałem już podobne zadanie i wtedy obszedłem to w taki sposób, iż utworzyłem archiwum z takich plików/folderów, skopiowałem, rozpakowałem pod windosem i działało. Niestety, tym razem nie działa i właśnie nie wiem dlaczego. Mówiąc nie działa mam na myśli kilka problemów, które występują losowo/na przemiennie:
1) archiwum nie jest widoczne spod windowsa (po prostu windows NIE WIDZI tego pliku mimo, iż on na pendrivie jest - dotyczy różnych plików, nie tylko archiwum)
2) archiwum jest plikiem 'pustym' (0kb), podczas gdy pod ubuntu było 100% dobre
3) archiwum jest w części lub w całości uszkodzone
http://img402.imageshack.us/img402/899/ ... rd01dc.jpg