ubuntu w sieci z mac osx

Instalacja i konfiguracja oprogramowania sieciowego.
wasylu1
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 12.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86

ubuntu w sieci z mac osx

Post autor: wasylu1 »

Mam kilka pytań, bo w ogóle nie znam się na sieciach a potrzebuję prostej, jak mniemam wskazówki.
Mam na laptopie Ubuntu 10.04 a na Macu Mac OSX 10.4.11 Tiger
Ani w jednym, ani w drugim nie ma problemów z połączeniem się kablem (czy to sieciówką, czy usb) z internetem.
Korzystam ze standardowego LAN z MM (Thomson)
Na czym mi zależy?
No na tym, żeby bez kupowania routera korzystać z internetu na obu jednocześnie, albo na samym laptopie, czyli mac ma łączyć się z internetem za pomocą ubuntu na laptopie.

Sieć jest doprowadzona do laptopa za pomocą portu USB z modemu LAN (łącze eth1)
Mac jest podłączony do laptopa kablem sieciowym (łącze eth0)

W laptopie z ubuntu jest internet, a Macu nie ma.

Pytanie:

1) Czy da się tak zrobić, przy takim połączeniu w macu też był net? W dodatku chciałbym mieć możliwość przeglądania plików w obie strony.

2) Jeśli tak, to jak to zrobić, dostarczę wszystkie dane, które są potrzebne (tyle, że nie wiem jakie, dlatego proszę o wskazówki... :P) (oczywiście chciałbym mieć wpływ na to ile który komputer może zajmować łącza)

3) Jakie programy potrzebuję (mam network menagera)

4) Jeśli się nie da, to co zrobić, żeby się dało :)

5) Chcę też móc korzystać w obu kompach z dostępnej miejskiej sieci bezprzewodowej WiFi, którą łapię na laptopie, bo niedługo kończy mi się umowa z MM i nie chcę jej przedłużać.

Piszcie, co trzeba jeszcze wiedzieć, żeby mi pomóc i co ja powinienem jeszcze wiedzieć we własnym interesie ;)

Pozdrawiam.
STOP NWO!
Let's bar the way our freedom!
Awatar użytkownika
karmelek
Przyjaciel
Przyjaciel
Wersja Ubuntu: 11.04
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Odp: ubuntu w sieci z mac osx

Post autor: karmelek »