Ja bym coś doradził ale tylko z rodziny Intela, bo praktycznie poza układami graficznymi firmy ATI, która jak wiadomo połączyła się z AMD nie maiłem styczności z tymi produktami. Tak więc w kwestii procesorów z tej stajni nie mam doświadczenia. Jeśli interesują Cię procki intela to pod nie najlepiej kupować płyty na chipsecie również intela. Nie ma wtedy ryzyka wystąpienia różnych dziwnych problemów i nie kompatybilności. Proponuję coś w procesie technologicznym 45 nm. Np. Core 2 Duo E8xxx i do tego coś z pod znaku świstaka, jakiś Asus P5Q, na chipsecie P45 będzie pasować idealnie. Różnice cenowe poszczególnych wersji zależą od wyposażenia płyty i musisz sobie poczytać/wybrać jaki zestaw odpowiada Ci najbardziej. 8-fazowe zasilanie wystarczy dla tej rodziny procesorów. Choć faktycznie jest to tylko marketing. Wydaje mi się, że jest to po prostu solidne 4 fazowe zasilanie ale troszkę przerobione. Tak samo jest z wersją 16-fazową. De-facto wcale nie musi być tyle faz choć producent zarzeka się, że jest ale to jego dziwny patent na reklamę. W każdym razie 16-fazówki raczej tylko do quad-ów.
Polecam Ci płytę Asus P5Q Pro w cenie do 300 zł.
Do tego procesor Intel Core 2 Duo E8400 do 500 zł(niestety w tej cenie nowy procesor będzie bez gwarancji) Jednak to jest już wysoka klasa procesorów.
Pamięci np. Kingston HyperX 4GB (2x2GB) DDR2 1066MHz CL5 w cenie do 350 zł
Oczywiście możesz zdecydować się na tańszą alternatywę:
Asus P5Q SE PLUS za 229 zł
Jakiś E7xxx również dobre procesory, mają mniejszą pamięć podręczną ale i tak do zastosowań domowych wystarczy. Cena niestety podobna ale za to 3 lata gwarancji.
Na zasilaczu nie oszczędzaj bo to najważniejszy element całego zestawu. Źle dobrany, dziadowski zasilacz zjara Ci kompa w całości.