Witam.
Jako, iż jest to mój pierwszy post pozdrawiam wszystkich użytkowników tego forum oraz ogólnie fanów (sic) Ubuntu, Linux i idei open source.
Do rzeczy:
Za kilka/kilkanaście dni będę składał dla siebie komputer, na którym chcę zainstalować Ubuntu 10.10. Jestem całkowicie początkujący (praktyka), ale praktycznie każdego dnia uzupełniam swoją wiedzę teoretyczną nt. Ubuntu. Moje pytanie:
Chciałbym dobrać taki hardware do swojego komputera, który byłby całkowicie obsługiwany przez Ubuntu 10.10. Odpada test liveCD, ponieważ komputer będzie bez jakiegokolwiek system operacyjnego, więc muszę być pewny, że sprzęt, który kupię będzie działał na Ubuntu 10.10.
Czy możecie mi polecić np. jakąś konkretną stronę o charakterze HCL?
Hardware dla Ubuntu 10.10
-
- Piegowaty Guziec
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: Hardware dla Ubuntu 10.10
Witam,
będzie to typowy desktop? Znaczy się będziesz kupował jakieś specyficzne karty (np. telewizyjne)? Z mojego doświadczenia wiem, że procki Intela i AMD działają bardzo dobrze, jeśli chodzi o karty graficzne to zintegrowane Intela działają dobrze, do kart NVIDIA są dobre zamknięte sterowniki (sterowniki od producenta), z ATI jest troszkę gorzej (chociaż sterowniki zamknięte działają już w miarę poprawnie). Karty dźwiękowe zintegrowane z płytą również powinny działać dobrze, miałem jeszcze SB128, który również pod Ubuntu pracował dobrze.
Znam jedną stronę HCL do linuxa: http://www.best4linux.net/, może tam znajdziesz więcej użytecznych informacji.
Pozdrawiam