[SOLVED] Modyfikacja GRUB'a / Napisanie własnej obsługi MBR'u

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
Misiur
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

[SOLVED] Modyfikacja GRUB'a / Napisanie własnej obsługi MBR'u

Post autor: Misiur »

Przekopałem parę stron i nie znalazłem gotowca na swój pomysł. Dużo się dowiedziałem nt. MBR - i tu mnie zaciekawiło. Czy dałoby się 'przerobić' grub'a na własną modłę? Nie chodzi tu o graficzną przeróbkę, bo na to są tutki (np na fbsplash).

Chodzi o to żeby automatyczny wybór systemu trwał np. 0,5 sekundy. Naciśnięcie strzałki nie powinno zatrzymać tego wyboru, natomiast naciśnięcie przycisku F9 powinno pokazać/przełączyć na drugi system. Taki prosty trick, pseudoukrycie. Czy to się wiąże z rekompilacją jądra?

Jestem zielony w pingwinowe klocki, znam parę języków programowania, dopiero uczę się bash'a - czy uda się nie niszcząc systemu jakoś to wykonać?

Obecnie przy każdym boocie włącza mi się grub rescue i muszę powyznaczać ścieżki (ruszałem partycję windowsowską, tworząc 2 partycje primary), ale to pewnie kwestia przywrócenia grub'a.

Dzięki za linki i informacje
kmichalak
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Wersja Ubuntu: inny OS
Architektura: x86
Kontakt:

Odp: Modyfikacja GRUB'a

Post autor: kmichalak »

Popraw konfigurację w pliku /boot/grub/menu.lst - nie będziesz musiał poprawiać wszystkiego ręcznie przy każdym uruchomieniu komputera.
Jeżeli chodzi o modyfikację GRUB'a to będziesz musiał pewnie pobawić się źródłami programu (czyli zmiany w kodzie źródłowym pisanym w C i kompilacja). Nie ma to oczywiście nic wspólnego z jądrem i nie będziesz musiał go rekompilować.