Dotychczas programowałem pod Windows. Teraz chciałbym napisać coś działającego pod Windows XP/7 i Linuxie Ubuntu/Kubuntu. Jedno co się narzuca to Java, z drugiej strony nie musi być przenośności kodu wynikowego a jedynie źródłowego - czyli C. Takie znane rzeczy które są przenośne to Firefox, Thunderbird czy Chrome.
Przeglądając źródła Mozilii zauważyłem pliki w C,Cpp i Javascripcie (kod pluginów jest w Javascripcie) Jak można połączyć kod C z Javascriptem? ale zdaje się że nie będę tworzył rozszerzanego kodu o pluginy.
Czyli C/C++. Jakie biblioteki do tego, jakie środowiska zintegrowane?
W samym Linuxie chyba trzeba pisać oddzielnie pod KDE i Gnome, najlepiej jakby kod był przenośny. Chyba biblioteki Qt są pod KDE ale z drugiej strony, nowy klient Bitcoin napisany jest przy użyciu chyba Qt a chodzi pod Gnome?
Jak zacząć pisać przenośne oprogramowanie?
- ethanak
- Wygnańcy
- Posty: 3054
- Rejestracja: 04 gru 2007, 13:19
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 12.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Jak zacząć pisać przenośne oprogramowanie?
zainteresuj się wxwidgets.
- beluosus
- Zakręcona Traszka
- Posty: 695
- Rejestracja: 01 paź 2006, 15:32
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Jak zacząć pisać przenośne oprogramowanie?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wi ... nguages.29
Zdecydowanie polecam Qt. To nie framework tylko do GUI, ale obecnie jest już niemal do wszystkiego. Jeśli masz zainstalowane odpowiednie pakiety to programy oparte o jakąkolwiek bibliotekę graficzną powinny działać. Mogą jedynie różnić się wyglądem pod różnymi środowiskami graficznymi zależnie od ustawień.
Zdecydowanie polecam Qt. To nie framework tylko do GUI, ale obecnie jest już niemal do wszystkiego. Jeśli masz zainstalowane odpowiednie pakiety to programy oparte o jakąkolwiek bibliotekę graficzną powinny działać. Mogą jedynie różnić się wyglądem pod różnymi środowiskami graficznymi zależnie od ustawień.
- NoName_1990
- Sędziwy Jeż
- Posty: 59
- Rejestracja: 28 lut 2007, 18:01
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86
Re: Jak zacząć pisać przenośne oprogramowanie?
http://byuu.org/articles/qtbeluosus pisze:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wi ... nguages.29
Zdecydowanie polecam Qt. To nie framework tylko do GUI, ale obecnie jest już niemal do wszystkiego.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-plat ... vironmentsBorneq pisze:Czyli C/C++. Jakie biblioteki do tego, jakie środowiska zintegrowane?
Jeśli zdecydujesz się na Qt - QtCreator
Jeśli zdecydujesz się na wxWidgets - Code::Blocks z wxSmith
Jeśli na coś innego - sam musisz wybrać odpowiednie środowisko
A niby czemu? Aplikacje Qt/wxWidgets/GTK+/... będą działały tak samo niezależnie od środowiska graficznego. Jedyny problem może być z ich wyglądem (aplikacje Qt będą wyglądały trochę inaczej niż wx, etc).Borneq pisze:W samym Linuxie chyba trzeba pisać oddzielnie pod KDE i Gnome, najlepiej jakby kod był przenośny. Chyba biblioteki Qt są pod KDE ale z drugiej strony, nowy klient Bitcoin napisany jest przy użyciu chyba Qt a chodzi pod Gnome?
-
- Sędziwy Jeż
- Posty: 96
- Rejestracja: 08 lip 2010, 11:23
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 16.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
Re: Jak zacząć pisać przenośne oprogramowanie?
A jak jest z wielkością utworzonego kodu wynikowego? Jak patrzyłem to pod Windows ponad mega a pod Linuxa zbliża się do 4 MB. Podobnie jak Lazarus.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości