[C++] Wieloplatformowość w Ubuntu

Bash, C, C++, Java, PHP, Ruby, GTK, Qt i wiele innych - wszystko tutaj.
Rares
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 09 lut 2009, 17:40
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME

[C++] Wieloplatformowość w Ubuntu

Post autor: Rares »

Witam.
Czy jest jakiś sposób pisania aplikacji w C++ pod Linuksem, tak by działały i na Ubuntu, ale i na Windowsie. Wiem, że Windows ma osobny format plików - exe. Linux ma tą przewagę, że czyta i pliki exe, ale i te Linuksowe. Podobno jest na to sposób w postaci emulacji Dev-C++ z MinGW pod Wine. Ale czy istnieje może taki sposób, bym za pomocą jednej aplikacji napisał program, który w folderze Releasu utworzy mi dwie wersje pliku - Linuksową i Windowsową? Pytanie jest dla mnie bardzo ważne, gdyż od tego zależy czy przesiądę się Ubuntu.
bee
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 2
Rejestracja: 19 lut 2009, 17:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 8.10
Środowisko graficzne: GNOME
Kontakt:

Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu

Post autor: bee »

Tym czego szukasz to biblioteka Qt (kiedyś firmy Trolltech, teraz Nokia).
adrian5632
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 259
Rejestracja: 17 gru 2006, 16:07
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma

Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu

Post autor: adrian5632 »

bee pisze:Tym czego szukasz to biblioteka Qt (kiedyś firmy Trolltech, teraz Nokia).
Wcale że nie. Jemu chodzi o kompilację tak, by stworzyć od razu binarki dla dwóch systemów.

Ja mogę odpowiedzieć i TAK i NIE.

TAK: teoretycznie istnieje możliwość kompilacji skrośnej, czyli że możesz na Linuksie skompilować binarkę dla Windowsa.

NIE: bo można tylko teoretycznie - w praktyce jest inaczej - w grę wchodzą biblioteki, których twój program będzie używał.

A tak z mojej strony - czy to dla ciebie aż taki problem przekompilować program na dwóch systemach? Używając chociażby wspomnianej biblioteki Qt tworzysz jeden kod, a możesz skompilować go na wielu platformach. Tak czy siak, źródła muszą zostać skompilowane dwa razy - dla platformy natywnej i dla tej drugiej, więc chyba łatwiej skompilować 'natywnie' na obu platformach.
[IMG]http://www.ubudsl.com/media/UbuDSL.png[/IMG]
Masz problem z UbuDSL? Nie zapomnij wygenerować i załączyć loga do postu!
[r4]
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1048
Rejestracja: 08 maja 2007, 07:40
Wersja Ubuntu: 12.10
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86

Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu

Post autor: [r4] »

Nie wiem czy Raresowi nie chodzi konkretnie o to DevCpp... Bo odpowiednim makefilem można zdziałać cuda, więc nie sądzę, że by był to jakiś wielki kłopot -- o ile wiesz, jak pisać kod, który da się skompilować dla różnych systemów :)
I believe not drinking is actually the best way to not get a hangover in the first place.
Coincidentally, it's also the best way to not enjoy your life.
mikolajs
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 352
Rejestracja: 15 paź 2008, 18:30
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 9.04
Środowisko graficzne: KDE Plasma

Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu

Post autor: mikolajs »

Nie wiem czy Raresowi nie chodzi konkretnie o to DevCpp... Bo odpowiednim makefilem można zdziałać cuda, więc nie sądzę, że by był to jakiś wielki kłopot -- o ile wiesz, jak pisać kod, który da się skompilować dla różnych systemów
Cuda to będą dla małych programików. Kompilować trzeba pod konkretną dystrybucję. Musisz wiedzieć gdzie są wszystkie biblioteki dynamiczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Programowanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości