Witam.
Czy jest jakiś sposób pisania aplikacji w C++ pod Linuksem, tak by działały i na Ubuntu, ale i na Windowsie. Wiem, że Windows ma osobny format plików - exe. Linux ma tą przewagę, że czyta i pliki exe, ale i te Linuksowe. Podobno jest na to sposób w postaci emulacji Dev-C++ z MinGW pod Wine. Ale czy istnieje może taki sposób, bym za pomocą jednej aplikacji napisał program, który w folderze Releasu utworzy mi dwie wersje pliku - Linuksową i Windowsową? Pytanie jest dla mnie bardzo ważne, gdyż od tego zależy czy przesiądę się Ubuntu.
[C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lut 2009, 17:07
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 8.10
- Środowisko graficzne: GNOME
- Kontakt:
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
Tym czego szukasz to biblioteka Qt (kiedyś firmy Trolltech, teraz Nokia).
-
- Przyjaciel
- Posty: 259
- Rejestracja: 17 gru 2006, 16:07
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
Wcale że nie. Jemu chodzi o kompilację tak, by stworzyć od razu binarki dla dwóch systemów.bee pisze:Tym czego szukasz to biblioteka Qt (kiedyś firmy Trolltech, teraz Nokia).
Ja mogę odpowiedzieć i TAK i NIE.
TAK: teoretycznie istnieje możliwość kompilacji skrośnej, czyli że możesz na Linuksie skompilować binarkę dla Windowsa.
NIE: bo można tylko teoretycznie - w praktyce jest inaczej - w grę wchodzą biblioteki, których twój program będzie używał.
A tak z mojej strony - czy to dla ciebie aż taki problem przekompilować program na dwóch systemach? Używając chociażby wspomnianej biblioteki Qt tworzysz jeden kod, a możesz skompilować go na wielu platformach. Tak czy siak, źródła muszą zostać skompilowane dwa razy - dla platformy natywnej i dla tej drugiej, więc chyba łatwiej skompilować 'natywnie' na obu platformach.
[IMG]http://www.ubudsl.com/media/UbuDSL.png[/IMG]
Masz problem z UbuDSL? Nie zapomnij wygenerować i załączyć loga do postu!
Masz problem z UbuDSL? Nie zapomnij wygenerować i załączyć loga do postu!
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1048
- Rejestracja: 08 maja 2007, 07:40
- Wersja Ubuntu: 12.10
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
Nie wiem czy Raresowi nie chodzi konkretnie o to DevCpp... Bo odpowiednim makefilem można zdziałać cuda, więc nie sądzę, że by był to jakiś wielki kłopot -- o ile wiesz, jak pisać kod, który da się skompilować dla różnych systemów 

I believe not drinking is actually the best way to not get a hangover in the first place.
Coincidentally, it's also the best way to not enjoy your life.
Coincidentally, it's also the best way to not enjoy your life.
-
- Wytworny Kaczor
- Posty: 352
- Rejestracja: 15 paź 2008, 18:30
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 9.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
Cuda to będą dla małych programików. Kompilować trzeba pod konkretną dystrybucję. Musisz wiedzieć gdzie są wszystkie biblioteki dynamiczne.Nie wiem czy Raresowi nie chodzi konkretnie o to DevCpp... Bo odpowiednim makefilem można zdziałać cuda, więc nie sądzę, że by był to jakiś wielki kłopot -- o ile wiesz, jak pisać kod, który da się skompilować dla różnych systemów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości