Strona 1 z 1
[C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
: 19 lut 2009, 16:30
autor: Rares
Witam.
Czy jest jakiś sposób pisania aplikacji w C++ pod Linuksem, tak by działały i na Ubuntu, ale i na Windowsie. Wiem, że Windows ma osobny format plików - exe. Linux ma tą przewagę, że czyta i pliki exe, ale i te Linuksowe. Podobno jest na to sposób w postaci emulacji Dev-C++ z MinGW pod Wine. Ale czy istnieje może taki sposób, bym za pomocą jednej aplikacji napisał program, który w folderze Releasu utworzy mi dwie wersje pliku - Linuksową i Windowsową? Pytanie jest dla mnie bardzo ważne, gdyż od tego zależy czy przesiądę się Ubuntu.
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
: 19 lut 2009, 17:09
autor: bee
Tym czego szukasz to biblioteka Qt (kiedyś firmy Trolltech, teraz Nokia).
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
: 19 lut 2009, 17:53
autor: adrian5632
bee pisze:Tym czego szukasz to biblioteka Qt (kiedyś firmy Trolltech, teraz Nokia).
Wcale że nie. Jemu chodzi o kompilację tak, by stworzyć od razu binarki dla dwóch systemów.
Ja mogę odpowiedzieć i TAK i NIE.
TAK: teoretycznie istnieje możliwość kompilacji skrośnej, czyli że możesz na Linuksie skompilować binarkę dla Windowsa.
NIE: bo można tylko teoretycznie - w praktyce jest inaczej - w grę wchodzą biblioteki, których twój program będzie używał.
A tak z mojej strony - czy to dla ciebie aż taki problem przekompilować program na dwóch systemach? Używając chociażby wspomnianej biblioteki Qt tworzysz jeden kod, a możesz skompilować go na wielu platformach. Tak czy siak, źródła muszą zostać skompilowane dwa razy - dla platformy natywnej i dla tej drugiej, więc chyba łatwiej skompilować 'natywnie' na obu platformach.
Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
: 21 lut 2009, 06:09
autor: [r4]
Nie wiem czy Raresowi nie chodzi konkretnie o to DevCpp... Bo odpowiednim makefilem można zdziałać cuda, więc nie sądzę, że by był to jakiś wielki kłopot -- o ile wiesz, jak pisać kod, który da się skompilować dla różnych systemów

Odp: [C++] Wieloplatformowość w Ubuntu
: 22 lut 2009, 15:26
autor: mikolajs
Nie wiem czy Raresowi nie chodzi konkretnie o to DevCpp... Bo odpowiednim makefilem można zdziałać cuda, więc nie sądzę, że by był to jakiś wielki kłopot -- o ile wiesz, jak pisać kod, który da się skompilować dla różnych systemów
Cuda to będą dla małych programików. Kompilować trzeba pod konkretną dystrybucję. Musisz wiedzieć gdzie są wszystkie biblioteki dynamiczne.