Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych

Gry, które działają natywnie na Linuksie.
gesnet

Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych

Post autor: gesnet »

Mam iso Return to Castle Wolfenstein. Zamontowałem i ukazał się zestaw plików

http://img851.imageshack.us/img851/3729 ... kranup.png
Po uruchomieniu pliku "wolf.x86" uruchamia się menu gry jednak wybranie opcji new game daje efekt w postaci wyjścia do pulpitu.

O co tu chodzi? Ktoś ten temat przerabiał? To moja pierwsza próba uruchomienia gry na linuksie.

Obecny problem z grą (wcześniejsze z niemożliwością uruchomienia jej i z dźwiękiem zostały rozwiązane) polega na tym że gra zawiesza się w misji z mumiami, w sytuacji gdy pojawiają się efekty ogniowe). Podobno problem występuje na 64 bitowych linuksach. Bardzo proszę o poradę czy da się to jakoś naprawić.

http://www.linuxquestions.org/questions ... me-819352/
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 17:26 przez gesnet, łącznie zmieniany 3 razy.
anthrax
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 201
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: anthrax »

Uruchamiasz grę bezpośrednio z płyty? Z tego co widzę to na płycie znajduje się plik tekstowy INSTALL. Przeczytaj go.
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: gesnet »

anthrax pisze:Uruchamiasz grę bezpośrednio z płyty? Z tego co widzę to na płycie znajduje się plik tekstowy INSTALL. Przeczytaj go.

to treść pliku

Kod: Zaznacz cały

===================================
Return To Castle Wolfenstein
IMPORTANT INSTALLATION INSTRUCTIONS   
===================================

INSTALLATION INSTRUCTIONS:

This is an UPDATE setup only. You need to install this over a working RTCW 1.4 installation.
Awatar użytkownika
3miel
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 311
Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: 3miel »

a dane masz zgrane ? zgraj do home/user/wolf/ i tam odpal w terminalu, gra powinna wypluwać dlaczego się wyłącza
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
anthrax
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 201
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: anthrax »

No to masz odpowiedź czemu gra nie działa. To jest tylko aktualizacja. Ja instalowałem grę w inny sposób. Najpierw pobierasz instalator: http://www.fileplanet.com/83854/80000/f ... 4-(Retail). Uruchamiasz go w konsoli jako root i zatwierdzasz wszystkie domyślne opcje. Gra domyślnie instaluje się w: /usr/local/games/wolfenstein. Teraz musisz skopiować z płyty instalacyjnej gry pod Windows (lub ew. spod zainstalowanej gry pod Windows) do /usr/local/games/wolfenstin/main/ pliki o nazwach mp_pak0.pk3, mp_pak0.pk3 oraz sp_pak1.pk3. To wszystko powinno pozwolić na uruchomienie gry.
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: gesnet »

anthrax pisze:No to masz odpowiedź czemu gra nie działa. To jest tylko aktualizacja. Ja instalowałem grę w inny sposób. Najpierw pobierasz instalator: http://www.fileplanet.com/83854/80000/f ... 4-(Retail). Uruchamiasz go w konsoli jako root i zatwierdzasz wszystkie domyślne opcje. Gra domyślnie instaluje się w: /usr/local/games/wolfenstein. Teraz musisz skopiować z płyty instalacyjnej gry pod Windows (lub ew. spod zainstalowanej gry pod Windows) do /usr/local/games/wolfenstin/main/ pliki o nazwach mp_pak0.pk3, mp_pak0.pk3 oraz sp_pak1.pk3. To wszystko powinno pozwolić na uruchomienie gry.

tak też zrobiłem, lecz przy próbie uruchomienia instalatora dostaje komunikat

Kod: Zaznacz cały

sh wolf-linux-1.4-full.x86.run
Verifying archive integrity...tail: nie można otworzyć `+6' do czytania: Nie ma takiego pliku ani katalogu
Error in check sums 3875679855 3619625094
sprawdziłem md5, jest prawidłowe, plik został ściągnięty prawidłowo

poszło dopiero gdy dodałem coś do lini, a mianowicie

Kod: Zaznacz cały

_POSIX2_VERSION=199209 sh wolf-linux-1.4-full.x86.run
Verifying archive integrity...OK
Uncompressing Return To Castle Wolfenstein.................................................................................................................................................................................................................................................................................................
This installation doesn't support glibc-2.1 on Linux / x86_64
(tried to run setup)
Please contact Id software technical support at bugs@idsoftware.com, or ttimo@idsoftware.com
The setup program seems to have failed on x86_64/glibc-2.1

Please contact Id software technical support at bugs@idsoftware.com, or ttimo@idsoftware.com
The program returned an error code (1)
O co chodzi z tym "This installation doesn't support glibc-2.1 on Linux / x86_64"
anthrax
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 201
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: anthrax »

Faktycznie nie działa. U siebie na dysku znalazłem nowszą wersję instalatora o nazwie wolf-linux-1.41b.x86.run. Poszukaj takiego pliku. Działa na 100%.
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: gesnet »

Gra zainstalowana i działa, ale nie ma dźwięĸu. Może trzeba zainstaloać Open Sound System? Metoda z instalacją et-sdl-sound nie zadziałała (http://nullkey.kapsi.fi/et-sdl-sound/)

Ktoś wie jak zrobić aby pojawił się dźwięk?
Awatar użytkownika
igotit4free
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 6453
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
Płeć: Mężczyzna
Architektura: x86_64
Lokalizacja: KRK

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: igotit4free »

Instructions to install Return to Castle Wolfenstein.
Troubleshooting / Sound?

Zmień tytuł tematu tak, aby w sposób możliwie precyzyjny przedstawiał sedno sprawy, w której piszesz. Miej na uwadze również zgodność z REGULAMINEMTytuł tematu zmienisz edytując pierwszy postW razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?

Post autor: gesnet »

igotit4free pisze:Instructions to install Return to Castle Wolfenstein.
Troubleshooting / Sound?

Zmień tytuł tematu tak, aby w sposób możliwie precyzyjny przedstawiał sedno sprawy, w której piszesz. Miej na uwadze również zgodność z REGULAMINEMTytuł tematu zmienisz edytując pierwszy postW razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.

po kombinowaniu jak to uruchomić i instalowaniu różnych rzeczy, teraz w ogóle nie mam dżwięku w systemie, to co w powyższym linku też zdaje się próbowałem
Awatar użytkownika
igotit4free
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 6453
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
Płeć: Mężczyzna
Architektura: x86_64
Lokalizacja: KRK

Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: igotit4free »

No cóż, mówi się że ludzie dzielą się na dwie grupy: tych co robią backupy i tych co będą je robić ...
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Awatar użytkownika
Jusko
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1380
Rejestracja: 21 gru 2007, 18:51
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: Jusko »

Sprawdź tutaj, wymieniają się jakimiś radami: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-471054.html.

Pewnie to słynny błąd w stylu /dev/dsp no sound (cóż, kiedyś używało się OSS, dziś przeszliśmy na Alsę/PulseAudio, co jest już komplikacją dla tych gier). Kiedyś, tak ze 3-4 lata temu, miałem boje z grą SiN. Pisałem o niej chyba nawet na forum. Niemniej, aby ruszyć w grze dźwięk, znalazłem gdzieś w sieci skrypt pod parę gier, wraz z wpisem do /etc/modules. Trik polegał na dopisaniu tego w owej ścieżce, po czym wsadzeniu skryptu do folderu z grą i odpalenia. Tak ruszyłem SiN z dźwiękiem (bo samą grę było ruszyć i jest dziś - no ciężko, a dodanie wpisu dla SiN w owym skrypcie pomogło mi). Zamieszczę tu to, może się przyda, być może dziś już to już bezużyteczne coś, nie wiem. Wiem tylko, że jest tam o Returnie:

wpis do /etc/modules:

Kod: Zaznacz cały

snd_pcm_oss
snd_mixer_oss
Skrypt (nazwijmy go roboczo start_oss):

Kod: Zaznacz cały

#!/bin/sh


# Load Required Modules
# UNCOMMENT FOLLOWING LINES IF THESE MODULES AREN'T AUTOMATICALLY LOADED AT STARTUP
#sudo modprobe snd_pcm_oss
#sudo modprobe snd_mixer_oss
#echo "OSS Modules loaded..."

# Update Permissions
sudo chmod 666 /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo chmod 666 /proc/asound/card0/pcm0c/oss
echo "Permissions changed..."

# Set up various games (You can remove any games you don't need)

# Return to Castle Wolfenstein (Single Player)
sudo echo "wolfsp.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "wolfsp.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

# Return to Castle Wolfenstein (Multi Player)
sudo echo "wolf.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "wolf.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

# Enemy Territory
sudo echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

# Quake 3
sudo echo "quake3.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "quake3.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

# Sin
sudo echo "sin.exe 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "sin.exe 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss

echo "Games configured..."
echo "Done."
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: gesnet »

po powyższym skrypcie, następujący efekt

Kod: Zaznacz cały

/usr/local/games/wolfenstein# rtcw
No command 'rtcw' found, did you mean:
 Command 'rtc' from package 'nvram-wakeup' (universe)
rtcw: command not found
  • ls
daje

Kod: Zaznacz cały

 ls
CHANGES      main                 rtcw.sh      wolfmp             wolfsp.x86
Docs         openurl.sh           wolf         WolfMP.xpm         WolfSP.xpm
INSTALL      QUICKSTART           wolfded      wolfsp             wolf.x86
License.txt  RTCW-README-1.4.txt  wolfded.x86  wolfsp.86x.backup
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, 06:30 przez gesnet, łącznie zmieniany 2 razy.
anthrax
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 201
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: KDE Plasma
Architektura: x86_64

Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: anthrax »

Dodaj do pliku /etc/rc.local tuż przed exit 0 następującą linijkę:

Kod: Zaznacz cały

echo "wolfsp.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
Ja tak zrobiłem na dwóch różnych maszynach i na każdej dźwięk w grze działa.
Awatar użytkownika
3miel
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 311
Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: 3miel »

sudo aptitude install alsa-oss
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: gesnet »

anthrax pisze:Dodaj do pliku /etc/rc.local tuż przed exit 0 następującą linijkę:

Kod: Zaznacz cały

echo "wolfsp.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
Ja tak zrobiłem na dwóch różnych maszynach i na każdej dźwięk w grze działa.
Tak zrobiłe. Niestety nic to nie dało. Sprawdziłem

Kod: Zaznacz cały

/proc/asound/card0/pcm0p/
i nie mam tam katalogu ani pliku o nazwie oss

Kod: Zaznacz cały

sudo aptitude install alsa-oss
zainstalowane

Kod: Zaznacz cały

------- sound initialization -------
/dev/dsp: No such file or directory
Could not open /dev/dsp

W logu z uruchomienia gry jest to co powyżej


Rozwiązane:
Ściągnięcie i skompilowanie kernela (albo przekompilowanie obecnego) włączenie obsługi Open Sound System
Awatar użytkownika
3miel
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 311
Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Re: [SOLVED] Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze

Post autor: 3miel »

mam quake3 w /home/USERNAME/quake3
mój skrypt trochę przerobiony http://wklej.org/id/515555/ , nie pamiętam czy linie 47,48,49 zmieniałem, ale linie 1527 na 100% dopisałem i tam musisz ustawić swoją ścieżkę
uruchamiająć quake3.x86 mam

Kod: Zaznacz cały

------- sound initialization -------
Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
a quake3-sdl-sound

Kod: Zaznacz cały

------- sound initialization -------
SDL audio driver initializing...
SDL audio driver is "alsa"
SDL audio initialized.
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
16384 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
44100 speed
0x9c47848 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
jak masz ochotę to sprawdź u siebie

na http://nullkey.kapsi.fi/et-sdl-sound/ szukaj et-sdl-sound.tar.gz i tam masz nawet pliki potrzebne, et-sdl-sound.so i quake3-sdl-sound też mam w /home/USERNAME/quake3/
wygoda jak potem przeniosę to tylko ścieżki zmieniam
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
gesnet

Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na mumiach ziejących ogniem

Post autor: gesnet »

3miel pisze:mam quake3 w /home/USERNAME/quake3
mój skrypt trochę przerobiony (...)
Thx man, problem z dźwiękiem rozwiązałem. Teraz mam problem z efektami "ogniowymi" w misji gdzie są ziejące ogniem mumie. Gra zawiesza się. Podobno to jakiś problem na 64 bitowych maszynkach. Coś wiesz w temacie? Jak to rozwiązać?
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 13:57 przez gesnet, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
3miel
Wytworny Kaczor
Wytworny Kaczor
Posty: 311
Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 10.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86
Kontakt:

Re: Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych

Post autor: 3miel »

prosze
niestety nie, nie mam tej gry nawet, musisz już sam googlować może na jakimś zagranicznym forum jest HowTo
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
gesnet

Re: Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych

Post autor: gesnet »

3miel pisze:prosze
niestety nie, nie mam tej gry nawet, musisz już sam googlować może na jakimś zagranicznym forum jest HowTo
Jedyne rzowiązanie jakie znalazłem na googlach jest trochę śmieszne, bo polega na zainstalowaniu świeżego systemu 32 bitowego, a takich rozwiązań bardzo nie lubię.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Linuksowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość