Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych
Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych
Mam iso Return to Castle Wolfenstein. Zamontowałem i ukazał się zestaw plików
http://img851.imageshack.us/img851/3729 ... kranup.png
Po uruchomieniu pliku "wolf.x86" uruchamia się menu gry jednak wybranie opcji new game daje efekt w postaci wyjścia do pulpitu.
O co tu chodzi? Ktoś ten temat przerabiał? To moja pierwsza próba uruchomienia gry na linuksie.
Obecny problem z grą (wcześniejsze z niemożliwością uruchomienia jej i z dźwiękiem zostały rozwiązane) polega na tym że gra zawiesza się w misji z mumiami, w sytuacji gdy pojawiają się efekty ogniowe). Podobno problem występuje na 64 bitowych linuksach. Bardzo proszę o poradę czy da się to jakoś naprawić.
http://www.linuxquestions.org/questions ... me-819352/
http://img851.imageshack.us/img851/3729 ... kranup.png
Po uruchomieniu pliku "wolf.x86" uruchamia się menu gry jednak wybranie opcji new game daje efekt w postaci wyjścia do pulpitu.
O co tu chodzi? Ktoś ten temat przerabiał? To moja pierwsza próba uruchomienia gry na linuksie.
Obecny problem z grą (wcześniejsze z niemożliwością uruchomienia jej i z dźwiękiem zostały rozwiązane) polega na tym że gra zawiesza się w misji z mumiami, w sytuacji gdy pojawiają się efekty ogniowe). Podobno problem występuje na 64 bitowych linuksach. Bardzo proszę o poradę czy da się to jakoś naprawić.
http://www.linuxquestions.org/questions ... me-819352/
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2011, 17:26 przez gesnet, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
Uruchamiasz grę bezpośrednio z płyty? Z tego co widzę to na płycie znajduje się plik tekstowy INSTALL. Przeczytaj go.
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
anthrax pisze:Uruchamiasz grę bezpośrednio z płyty? Z tego co widzę to na płycie znajduje się plik tekstowy INSTALL. Przeczytaj go.
to treść pliku
Kod: Zaznacz cały
===================================
Return To Castle Wolfenstein
IMPORTANT INSTALLATION INSTRUCTIONS
===================================
INSTALLATION INSTRUCTIONS:
This is an UPDATE setup only. You need to install this over a working RTCW 1.4 installation.
- 3miel
- Wytworny Kaczor
- Posty: 311
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
a dane masz zgrane ? zgraj do home/user/wolf/ i tam odpal w terminalu, gra powinna wypluwać dlaczego się wyłącza
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
No to masz odpowiedź czemu gra nie działa. To jest tylko aktualizacja. Ja instalowałem grę w inny sposób. Najpierw pobierasz instalator: http://www.fileplanet.com/83854/80000/f ... 4-(Retail). Uruchamiasz go w konsoli jako root i zatwierdzasz wszystkie domyślne opcje. Gra domyślnie instaluje się w: /usr/local/games/wolfenstein. Teraz musisz skopiować z płyty instalacyjnej gry pod Windows (lub ew. spod zainstalowanej gry pod Windows) do /usr/local/games/wolfenstin/main/ pliki o nazwach mp_pak0.pk3, mp_pak0.pk3 oraz sp_pak1.pk3. To wszystko powinno pozwolić na uruchomienie gry.
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
anthrax pisze:No to masz odpowiedź czemu gra nie działa. To jest tylko aktualizacja. Ja instalowałem grę w inny sposób. Najpierw pobierasz instalator: http://www.fileplanet.com/83854/80000/f ... 4-(Retail). Uruchamiasz go w konsoli jako root i zatwierdzasz wszystkie domyślne opcje. Gra domyślnie instaluje się w: /usr/local/games/wolfenstein. Teraz musisz skopiować z płyty instalacyjnej gry pod Windows (lub ew. spod zainstalowanej gry pod Windows) do /usr/local/games/wolfenstin/main/ pliki o nazwach mp_pak0.pk3, mp_pak0.pk3 oraz sp_pak1.pk3. To wszystko powinno pozwolić na uruchomienie gry.
tak też zrobiłem, lecz przy próbie uruchomienia instalatora dostaje komunikat
Kod: Zaznacz cały
sh wolf-linux-1.4-full.x86.run
Verifying archive integrity...tail: nie można otworzyć `+6' do czytania: Nie ma takiego pliku ani katalogu
Error in check sums 3875679855 3619625094
poszło dopiero gdy dodałem coś do lini, a mianowicie
Kod: Zaznacz cały
_POSIX2_VERSION=199209 sh wolf-linux-1.4-full.x86.run
Verifying archive integrity...OK
Uncompressing Return To Castle Wolfenstein.................................................................................................................................................................................................................................................................................................
This installation doesn't support glibc-2.1 on Linux / x86_64
(tried to run setup)
Please contact Id software technical support at bugs@idsoftware.com, or ttimo@idsoftware.com
The setup program seems to have failed on x86_64/glibc-2.1
Please contact Id software technical support at bugs@idsoftware.com, or ttimo@idsoftware.com
The program returned an error code (1)
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
Faktycznie nie działa. U siebie na dysku znalazłem nowszą wersję instalatora o nazwie wolf-linux-1.41b.x86.run. Poszukaj takiego pliku. Działa na 100%.
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
Gra zainstalowana i działa, ale nie ma dźwięĸu. Może trzeba zainstaloać Open Sound System? Metoda z instalacją et-sdl-sound nie zadziałała (http://nullkey.kapsi.fi/et-sdl-sound/)
Ktoś wie jak zrobić aby pojawił się dźwięk?
Ktoś wie jak zrobić aby pojawił się dźwięk?
- igotit4free
- Przyjaciel
- Posty: 6453
- Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
- Płeć: Mężczyzna
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: KRK
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
Instructions to install Return to Castle Wolfenstein.
Troubleshooting / Sound?
Zmień tytuł tematu tak, aby w sposób możliwie precyzyjny przedstawiał sedno sprawy, w której piszesz. Miej na uwadze również zgodność z REGULAMINEMTytuł tematu zmienisz edytując pierwszy postW razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.
Troubleshooting / Sound?
Zmień tytuł tematu tak, aby w sposób możliwie precyzyjny przedstawiał sedno sprawy, w której piszesz. Miej na uwadze również zgodność z REGULAMINEMTytuł tematu zmienisz edytując pierwszy postW razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Re: Return to Castle Wolfenstein - jak to uruchomić?
igotit4free pisze:Instructions to install Return to Castle Wolfenstein.
Troubleshooting / Sound?
Zmień tytuł tematu tak, aby w sposób możliwie precyzyjny przedstawiał sedno sprawy, w której piszesz. Miej na uwadze również zgodność z REGULAMINEMTytuł tematu zmienisz edytując pierwszy postW razie wątpliwości/zastrzeżeń odnośnie powyższej informacji skontaktuj się z moderatorem, który ją wstawił.
po kombinowaniu jak to uruchomić i instalowaniu różnych rzeczy, teraz w ogóle nie mam dżwięku w systemie, to co w powyższym linku też zdaje się próbowałem
- igotit4free
- Przyjaciel
- Posty: 6453
- Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
- Płeć: Mężczyzna
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: KRK
Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
No cóż, mówi się że ludzie dzielą się na dwie grupy: tych co robią backupy i tych co będą je robić ...
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
- Jusko
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1380
- Rejestracja: 21 gru 2007, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
Sprawdź tutaj, wymieniają się jakimiś radami: http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-471054.html.
Pewnie to słynny błąd w stylu /dev/dsp no sound (cóż, kiedyś używało się OSS, dziś przeszliśmy na Alsę/PulseAudio, co jest już komplikacją dla tych gier). Kiedyś, tak ze 3-4 lata temu, miałem boje z grą SiN. Pisałem o niej chyba nawet na forum. Niemniej, aby ruszyć w grze dźwięk, znalazłem gdzieś w sieci skrypt pod parę gier, wraz z wpisem do /etc/modules. Trik polegał na dopisaniu tego w owej ścieżce, po czym wsadzeniu skryptu do folderu z grą i odpalenia. Tak ruszyłem SiN z dźwiękiem (bo samą grę było ruszyć i jest dziś - no ciężko, a dodanie wpisu dla SiN w owym skrypcie pomogło mi). Zamieszczę tu to, może się przyda, być może dziś już to już bezużyteczne coś, nie wiem. Wiem tylko, że jest tam o Returnie:
wpis do /etc/modules:
Skrypt (nazwijmy go roboczo start_oss):
Pewnie to słynny błąd w stylu /dev/dsp no sound (cóż, kiedyś używało się OSS, dziś przeszliśmy na Alsę/PulseAudio, co jest już komplikacją dla tych gier). Kiedyś, tak ze 3-4 lata temu, miałem boje z grą SiN. Pisałem o niej chyba nawet na forum. Niemniej, aby ruszyć w grze dźwięk, znalazłem gdzieś w sieci skrypt pod parę gier, wraz z wpisem do /etc/modules. Trik polegał na dopisaniu tego w owej ścieżce, po czym wsadzeniu skryptu do folderu z grą i odpalenia. Tak ruszyłem SiN z dźwiękiem (bo samą grę było ruszyć i jest dziś - no ciężko, a dodanie wpisu dla SiN w owym skrypcie pomogło mi). Zamieszczę tu to, może się przyda, być może dziś już to już bezużyteczne coś, nie wiem. Wiem tylko, że jest tam o Returnie:
wpis do /etc/modules:
Kod: Zaznacz cały
snd_pcm_oss
snd_mixer_oss
Kod: Zaznacz cały
#!/bin/sh
# Load Required Modules
# UNCOMMENT FOLLOWING LINES IF THESE MODULES AREN'T AUTOMATICALLY LOADED AT STARTUP
#sudo modprobe snd_pcm_oss
#sudo modprobe snd_mixer_oss
#echo "OSS Modules loaded..."
# Update Permissions
sudo chmod 666 /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo chmod 666 /proc/asound/card0/pcm0c/oss
echo "Permissions changed..."
# Set up various games (You can remove any games you don't need)
# Return to Castle Wolfenstein (Single Player)
sudo echo "wolfsp.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "wolfsp.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
# Return to Castle Wolfenstein (Multi Player)
sudo echo "wolf.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "wolf.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
# Enemy Territory
sudo echo "et.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "et.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
# Quake 3
sudo echo "quake3.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "quake3.x86 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
# Sin
sudo echo "sin.exe 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
sudo echo "sin.exe 0 0 disable" > /proc/asound/card0/pcm0c/oss
echo "Games configured..."
echo "Done."
Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
po powyższym skrypcie, następujący efekt
Kod: Zaznacz cały
/usr/local/games/wolfenstein# rtcw
No command 'rtcw' found, did you mean:
Command 'rtc' from package 'nvram-wakeup' (universe)
rtcw: command not found
- ls
Kod: Zaznacz cały
ls
CHANGES main rtcw.sh wolfmp wolfsp.x86
Docs openurl.sh wolf WolfMP.xpm WolfSP.xpm
INSTALL QUICKSTART wolfded wolfsp wolf.x86
License.txt RTCW-README-1.4.txt wolfded.x86 wolfsp.86x.backup
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, 06:30 przez gesnet, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 201
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:24
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
Dodaj do pliku /etc/rc.local tuż przed exit 0 następującą linijkę:
Ja tak zrobiłem na dwóch różnych maszynach i na każdej dźwięk w grze działa.
Kod: Zaznacz cały
echo "wolfsp.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
- 3miel
- Wytworny Kaczor
- Posty: 311
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
sudo aptitude install alsa-oss
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
Re: Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
Tak zrobiłe. Niestety nic to nie dało. Sprawdziłemanthrax pisze:Dodaj do pliku /etc/rc.local tuż przed exit 0 następującą linijkę:
Ja tak zrobiłem na dwóch różnych maszynach i na każdej dźwięk w grze działa.Kod: Zaznacz cały
echo "wolfsp.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss
Kod: Zaznacz cały
/proc/asound/card0/pcm0p/
Kod: Zaznacz cały
sudo aptitude install alsa-oss
Kod: Zaznacz cały
------- sound initialization -------
/dev/dsp: No such file or directory
Could not open /dev/dsp
Rozwiązane:
Ściągnięcie i skompilowanie kernela (albo przekompilowanie obecnego) włączenie obsługi Open Sound System
- 3miel
- Wytworny Kaczor
- Posty: 311
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: [SOLVED] Return to Castle Wolfenstein - nie ma dźwięku w grze
mam quake3 w /home/USERNAME/quake3
mój skrypt trochę przerobiony http://wklej.org/id/515555/ , nie pamiętam czy linie 47,48,49 zmieniałem, ale linie 1527 na 100% dopisałem i tam musisz ustawić swoją ścieżkę
uruchamiająć quake3.x86 mam
a quake3-sdl-sound
jak masz ochotę to sprawdź u siebie
na http://nullkey.kapsi.fi/et-sdl-sound/ szukaj et-sdl-sound.tar.gz i tam masz nawet pliki potrzebne, et-sdl-sound.so i quake3-sdl-sound też mam w /home/USERNAME/quake3/
wygoda jak potem przeniosę to tylko ścieżki zmieniam
mój skrypt trochę przerobiony http://wklej.org/id/515555/ , nie pamiętam czy linie 47,48,49 zmieniałem, ale linie 1527 na 100% dopisałem i tam musisz ustawić swoją ścieżkę
uruchamiająć quake3.x86 mam
Kod: Zaznacz cały
------- sound initialization -------
Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
Kod: Zaznacz cały
------- sound initialization -------
SDL audio driver initializing...
SDL audio driver is "alsa"
SDL audio initialized.
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
1 stereo
16384 samples
16 samplebits
1 submission_chunk
44100 speed
0x9c47848 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
na http://nullkey.kapsi.fi/et-sdl-sound/ szukaj et-sdl-sound.tar.gz i tam masz nawet pliki potrzebne, et-sdl-sound.so i quake3-sdl-sound też mam w /home/USERNAME/quake3/
wygoda jak potem przeniosę to tylko ścieżki zmieniam
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na mumiach ziejących ogniem
Thx man, problem z dźwiękiem rozwiązałem. Teraz mam problem z efektami "ogniowymi" w misji gdzie są ziejące ogniem mumie. Gra zawiesza się. Podobno to jakiś problem na 64 bitowych maszynkach. Coś wiesz w temacie? Jak to rozwiązać?3miel pisze:mam quake3 w /home/USERNAME/quake3
mój skrypt trochę przerobiony (...)
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 13:57 przez gesnet, łącznie zmieniany 1 raz.
- 3miel
- Wytworny Kaczor
- Posty: 311
- Rejestracja: 19 kwie 2006, 18:51
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
- Kontakt:
Re: Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych
prosze
niestety nie, nie mam tej gry nawet, musisz już sam googlować może na jakimś zagranicznym forum jest HowTo
niestety nie, nie mam tej gry nawet, musisz już sam googlować może na jakimś zagranicznym forum jest HowTo
compal: fl92 gf8600gt m 512mb 1680x1050 - t9300@2500 - 200gb 7200rpm - 2gb+1gb 667 - 4965abg - bt - a4tech xl 750f
Re: Return to Castle Wolfenstein - zawiesza się na efektach ogniowych
Jedyne rzowiązanie jakie znalazłem na googlach jest trochę śmieszne, bo polega na zainstalowaniu świeżego systemu 32 bitowego, a takich rozwiązań bardzo nie lubię.3miel pisze:prosze
niestety nie, nie mam tej gry nawet, musisz już sam googlować może na jakimś zagranicznym forum jest HowTo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości