Wydajność gier na Linuksie

Forumowy magiel: pogaduchy o wszystkim i o niczym.
noplej
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Wydajność gier na Linuksie

Post autor: noplej »

Otóż na Linuksie siedzę już jakiś czas, ale od zawsze mam problem z zainstalowaniem sterowników, aby gry działały porównywalnie jak na Windowsie. Chodzi mi o jakość 'chodzenia' obrazu - bez ścin, płynnie jak na Windowsie. Wine odpada, sterowniki próbowałem już chyba wszystkimi sposobami instalować (poszedł mi już 5 razy system moimi eksperymentami). Mam Radeona HD5670, Redwood.

Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach. Robiłem wszystko według tego postu (1 odpowiedź):
http://askubuntu.com/questions/205112/h ... rs-to-work
wszystko się instaluje, ale jak już pisałem każda gra ścina. Minecraft, The Binding of the Isaac też.
norvoles
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1113
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: norvoles »

Wine odpada, sterowniki próbowałem już chyba wszystkimi sposobami instalować (poszedł mi już 5 razy system moimi eksperymentami). Mam Radeona HD5670, Redwood.
Jak chcesz grac w gry z Windowsa to nie ma innej opcji jak Wine. Niewiele jest jeszcze gier przeportowanych natywnie.

Do co sterowników, to po prostu zainstaluj te dostępne z repo za pomocą managera pakietów. One serio działają, a nawet jak serwer grafiki nie wstał po ich instalacji, to jeszcze nie znaczy, że system gdzieś poszedł :P
Otóż na Linuksie siedzę już jakiś czas, ale od zawsze mam problem z zainstalowaniem sterowników, aby gry działały porównywalnie jak na Windowsie.
Mocno zależy od gry, mocno zależy od wersji Wine, zależy od sterownika... Poza tym, zdefiniuj porównywalnie.
Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach.
Sterowniki fglrx to nie są sterowniki takie jak na Windowsie. Jakościowo są niestety gorsze, ale nie jest jeszcze tak źle. Poza tym, jest jeszcze kwestia Wine i jego bibliotek...

Generalnie jak nie ogarniasz konfiguracji Wine, to spróbuj zainstalować gry przez PlayOnLinux. To konfigurator do Wine z gotowymi sprawdzonymi konfiguracjami.
noplej
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: noplej »

To jest Minecraft i jest na Linuksa... I jest zdecydowana różnica. Mam teraz sterowniki z repo i działa to fatalnie. Lepiej było z tymi ze strony ATI i z tego co robiłem z linka, ale nadal było słabo.
Nie da się zrobić tak, aby działało jak na Windowsie?
Wine'a próbowałem i działało jeszcze gorzej niż bez niego...
norvoles
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1113
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: norvoles »

Masz PC, czy jakiś hybrydowy laptop? Dobrze kojarzę, że Minecraft działa na Javie? Jeśli tak, to jaką Javę masz zainstalowaną?
noplej
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: noplej »

PC - 6 rdzeni 8GB pamięci, płyta GIGABYTE TURBO 3D.
Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.
norvoles
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1113
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: norvoles »

Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.
Pytałem, czy otwarta (OpenJDK) czy własnościowa (od Oracle), bo to przypadkiem może mieć znaczenie. Jak zainstalowałeś otwartą, to usuń ją i zainstaluj własnościową.
http://linuxg.net/how-to-install-oracle ... -10-12-04/
noplej
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Posty: 9
Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 13.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: noplej »

Mam od Oracle :)
norvoles
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1113
Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: inny OS
Środowisko graficzne: Inne
Architektura: x86_64

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: norvoles »

Popróbuj coś z tego: http://www.minecraftforum.net/topic/158 ... for-linux/ punkt 5 i 6 zwłaszcza.
infort
Serdeczny Borsuk
Serdeczny Borsuk
Posty: 204
Rejestracja: 19 paź 2010, 02:13
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Unity
Architektura: x86_64
Kontakt:

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: infort »

Musisz po prostu zaakceptować fakt, że jakość sterowników pod linuksa odbiega ciągle od tego co mamy w Windows. Jest to świadoma polityka producentów kart graficznych i to do nich należy mieć pretensje a nie do twórców wolnego oprogramowania. Dodatkowo część gier posiada wsparcie/optymalizację wyłącznie dla DirectX, które w linuksie wogóle nie są obsługiwane.

A jeśli chodzi o minecrafta to na linuksie chodzi całkiem przyzwoicie, nawet na gorszych kartach niż Twoja, więcej uzyskasz odpowiednio konfigurując jave i opcje graficzne + optifine niż zmieniając sterowniki. Pytanie, co chcesz osiągnąć. Zacięcia minecrafta wynikać mogą z intensywnej pracy wolnego dysku twardego, jesli źle ustawisz dostępną pamięć dla javy lub masz wyjątkowo źle dobrane parametry swapowania w systemie. Problemy ze sterownikami to zwykle błędy obrazu i drastycznie mała ilość fps-ów a nie zacinanie się gry.
Toshiba C850 i3-3210M 4GB RAM, Intel HD4000, Ubuntu 14.04
Samsung N145 Lubuntu 14.04

www.bezpieczneubuntu.pl
Awatar użytkownika
igotit4free
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 6453
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
Płeć: Mężczyzna
Architektura: x86_64
Lokalizacja: KRK

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: igotit4free »

Wątek perlisto-pienisty, tak ogólny że pasuje akurat tutaj.
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Awatar użytkownika
rom
Przebojowy Jelonek
Przebojowy Jelonek
Posty: 1309
Rejestracja: 30 cze 2009, 14:58
Płeć: Mężczyzna
Wersja Ubuntu: 14.04
Środowisko graficzne: Xfce
Architektura: x86

Re: Wydajność gier na Linuksie

Post autor: rom »

Trochę OT, ale może kogoś naprowadzi kiedyś na jakiś trop.
Wprawdzie mam nvidię i nie wiem jak wyglądają ustawienia w przypadku innych kart, ale u mnie pomogło w ustawieniach karty w opcjach OpenGL zaznaczenie Sync to VBlank, Allow Flipping i ustawienie na high performance.
Oraz wyłączenie wszystkich efektów pulpitu (mam XFCE). Java Oracle.
Na 2 rdzeniach, z 2GB przydzielonej pamięci i zmniejszonych detalach ale wodoczności Normal działa całkiem znośnie z kilkoma modami (bez optifine, bo brak komatybilności). Swap nie używany. W forgeChunkLoading.cfg (jeśli używasz forge) zwiększyłem domyślne wartości na takie:

Kod: Zaznacz cały

    I:dormantChunkCacheSize=100
    I:maximumChunksPerTicket=100
    I:maximumTicketCount=400
    I:playerTicketCount=500
Z optifine trzeba uważać, bo niektóre ustawienia zwiększają użycie zasobów. Generalnie bardzo poprawia płynność.
edycja: To wszystko na lapku.
także = też
tak że = więc
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pogaduchy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości