Wydajność gier na Linuksie
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
Wydajność gier na Linuksie
Otóż na Linuksie siedzę już jakiś czas, ale od zawsze mam problem z zainstalowaniem sterowników, aby gry działały porównywalnie jak na Windowsie. Chodzi mi o jakość 'chodzenia' obrazu - bez ścin, płynnie jak na Windowsie. Wine odpada, sterowniki próbowałem już chyba wszystkimi sposobami instalować (poszedł mi już 5 razy system moimi eksperymentami). Mam Radeona HD5670, Redwood.
Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach. Robiłem wszystko według tego postu (1 odpowiedź):
http://askubuntu.com/questions/205112/h ... rs-to-work
wszystko się instaluje, ale jak już pisałem każda gra ścina. Minecraft, The Binding of the Isaac też.
Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach. Robiłem wszystko według tego postu (1 odpowiedź):
http://askubuntu.com/questions/205112/h ... rs-to-work
wszystko się instaluje, ale jak już pisałem każda gra ścina. Minecraft, The Binding of the Isaac też.
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1113
- Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
Jak chcesz grac w gry z Windowsa to nie ma innej opcji jak Wine. Niewiele jest jeszcze gier przeportowanych natywnie.Wine odpada, sterowniki próbowałem już chyba wszystkimi sposobami instalować (poszedł mi już 5 razy system moimi eksperymentami). Mam Radeona HD5670, Redwood.
Do co sterowników, to po prostu zainstaluj te dostępne z repo za pomocą managera pakietów. One serio działają, a nawet jak serwer grafiki nie wstał po ich instalacji, to jeszcze nie znaczy, że system gdzieś poszedł

Mocno zależy od gry, mocno zależy od wersji Wine, zależy od sterownika... Poza tym, zdefiniuj porównywalnie.Otóż na Linuksie siedzę już jakiś czas, ale od zawsze mam problem z zainstalowaniem sterowników, aby gry działały porównywalnie jak na Windowsie.
Sterowniki fglrx to nie są sterowniki takie jak na Windowsie. Jakościowo są niestety gorsze, ale nie jest jeszcze tak źle. Poza tym, jest jeszcze kwestia Wine i jego bibliotek...Wszystko się pięknie instaluje, usuwam stare fglrx, instaluję nowe, ale jakość Minecrafta nie jest taka jak na Windowsie an takich samych ustawieniach.
Generalnie jak nie ogarniasz konfiguracji Wine, to spróbuj zainstalować gry przez PlayOnLinux. To konfigurator do Wine z gotowymi sprawdzonymi konfiguracjami.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
To jest Minecraft i jest na Linuksa... I jest zdecydowana różnica. Mam teraz sterowniki z repo i działa to fatalnie. Lepiej było z tymi ze strony ATI i z tego co robiłem z linka, ale nadal było słabo.
Nie da się zrobić tak, aby działało jak na Windowsie?
Wine'a próbowałem i działało jeszcze gorzej niż bez niego...
Nie da się zrobić tak, aby działało jak na Windowsie?
Wine'a próbowałem i działało jeszcze gorzej niż bez niego...
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1113
- Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
Masz PC, czy jakiś hybrydowy laptop? Dobrze kojarzę, że Minecraft działa na Javie? Jeśli tak, to jaką Javę masz zainstalowaną?
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
PC - 6 rdzeni 8GB pamięci, płyta GIGABYTE TURBO 3D.
Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.
Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.
-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1113
- Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
Pytałem, czy otwarta (OpenJDK) czy własnościowa (od Oracle), bo to przypadkiem może mieć znaczenie. Jak zainstalowałeś otwartą, to usuń ją i zainstaluj własnościową.Tak MC działa na Javie. Mam 7 bo ósemka jest dopiero w alphie czy tam becie.
http://linuxg.net/how-to-install-oracle ... -10-12-04/
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 sie 2013, 19:15
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
Mam od Oracle 

-
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1113
- Rejestracja: 04 sty 2008, 20:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: Inne
- Architektura: x86_64
Re: Wydajność gier na Linuksie
Popróbuj coś z tego: http://www.minecraftforum.net/topic/158 ... for-linux/ punkt 5 i 6 zwłaszcza.
-
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 204
- Rejestracja: 19 paź 2010, 02:13
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 14.04
- Środowisko graficzne: Unity
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Re: Wydajność gier na Linuksie
Musisz po prostu zaakceptować fakt, że jakość sterowników pod linuksa odbiega ciągle od tego co mamy w Windows. Jest to świadoma polityka producentów kart graficznych i to do nich należy mieć pretensje a nie do twórców wolnego oprogramowania. Dodatkowo część gier posiada wsparcie/optymalizację wyłącznie dla DirectX, które w linuksie wogóle nie są obsługiwane.
A jeśli chodzi o minecrafta to na linuksie chodzi całkiem przyzwoicie, nawet na gorszych kartach niż Twoja, więcej uzyskasz odpowiednio konfigurując jave i opcje graficzne + optifine niż zmieniając sterowniki. Pytanie, co chcesz osiągnąć. Zacięcia minecrafta wynikać mogą z intensywnej pracy wolnego dysku twardego, jesli źle ustawisz dostępną pamięć dla javy lub masz wyjątkowo źle dobrane parametry swapowania w systemie. Problemy ze sterownikami to zwykle błędy obrazu i drastycznie mała ilość fps-ów a nie zacinanie się gry.
A jeśli chodzi o minecrafta to na linuksie chodzi całkiem przyzwoicie, nawet na gorszych kartach niż Twoja, więcej uzyskasz odpowiednio konfigurując jave i opcje graficzne + optifine niż zmieniając sterowniki. Pytanie, co chcesz osiągnąć. Zacięcia minecrafta wynikać mogą z intensywnej pracy wolnego dysku twardego, jesli źle ustawisz dostępną pamięć dla javy lub masz wyjątkowo źle dobrane parametry swapowania w systemie. Problemy ze sterownikami to zwykle błędy obrazu i drastycznie mała ilość fps-ów a nie zacinanie się gry.
Toshiba C850 i3-3210M 4GB RAM, Intel HD4000, Ubuntu 14.04
Samsung N145 Lubuntu 14.04
www.bezpieczneubuntu.pl
Samsung N145 Lubuntu 14.04
www.bezpieczneubuntu.pl
- igotit4free
- Przyjaciel
- Posty: 6453
- Rejestracja: 29 paź 2008, 22:51
- Płeć: Mężczyzna
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: KRK
Re: Wydajność gier na Linuksie
Wątek perlisto-pienisty, tak ogólny że pasuje akurat tutaj.
Windows 10 @ GA-P67A-D3-B3, i3-2100 3.10GHz, 8GB RAM, Gigabyte HD6850 1GB RAM
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
Android 7.0 @ Motorola Moto G4+
- rom
- Przebojowy Jelonek
- Posty: 1309
- Rejestracja: 30 cze 2009, 14:58
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 14.04
- Środowisko graficzne: Xfce
- Architektura: x86
Re: Wydajność gier na Linuksie
Trochę OT, ale może kogoś naprowadzi kiedyś na jakiś trop.
Wprawdzie mam nvidię i nie wiem jak wyglądają ustawienia w przypadku innych kart, ale u mnie pomogło w ustawieniach karty w opcjach OpenGL zaznaczenie Sync to VBlank, Allow Flipping i ustawienie na high performance.
Oraz wyłączenie wszystkich efektów pulpitu (mam XFCE). Java Oracle.
Na 2 rdzeniach, z 2GB przydzielonej pamięci i zmniejszonych detalach ale wodoczności Normal działa całkiem znośnie z kilkoma modami (bez optifine, bo brak komatybilności). Swap nie używany. W forgeChunkLoading.cfg (jeśli używasz forge) zwiększyłem domyślne wartości na takie:
Z optifine trzeba uważać, bo niektóre ustawienia zwiększają użycie zasobów. Generalnie bardzo poprawia płynność.
edycja: To wszystko na lapku.
Wprawdzie mam nvidię i nie wiem jak wyglądają ustawienia w przypadku innych kart, ale u mnie pomogło w ustawieniach karty w opcjach OpenGL zaznaczenie Sync to VBlank, Allow Flipping i ustawienie na high performance.
Oraz wyłączenie wszystkich efektów pulpitu (mam XFCE). Java Oracle.
Na 2 rdzeniach, z 2GB przydzielonej pamięci i zmniejszonych detalach ale wodoczności Normal działa całkiem znośnie z kilkoma modami (bez optifine, bo brak komatybilności). Swap nie używany. W forgeChunkLoading.cfg (jeśli używasz forge) zwiększyłem domyślne wartości na takie:
Kod: Zaznacz cały
I:dormantChunkCacheSize=100
I:maximumChunksPerTicket=100
I:maximumTicketCount=400
I:playerTicketCount=500
edycja: To wszystko na lapku.
także = też
tak że = więc
tak że = więc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości