14.04 LTS - różne błędy gdy używam Centrum Oprogramowania Ubuntu lub przy zmianie ustawień systemu

Tutaj można zadać pytanie, jeśli Linuksa widzi się pierwszy raz w życiu ;)
nicolas
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Kontakt:

14.04 LTS - różne błędy gdy używam Centrum Oprogramowania Ubuntu lub przy zmianie ustawień systemu

Post autor: nicolas »

Cześć wszystkim :) To mój pierwszy post. Fajnie, że trafiłem na to forum, może mi pomoże.

Szczerze mówiąc, jestem zielony w sprawy komputerowe i odkąd mam linuksa to mnie szlag trafia. Raz już musiałem zanieść do informatyka bo coś kompletnie padło po grzebaniu w terminalu. Mam taki problem. Przeglądarki - mozilla i chrom - wieszają się. Shockwave i adobe do aktualizacji się dowiedziałem pobieżnie. Problem w tym, że na moim 14.04 LTS nie mogę ani otworzyć Centrum Oprogramowania Ubuntu od jakiegoś czasu, ani nawet nie mogę zrobić żadnych aktualizacji z menu - ustawienia systemu. Klikam tam coś tam i potem jak dochodzi do aktualizowania bufora to nie działa i wyskakuje bład. Generalnie nie dobrze :/

Aha, a nie chcę po prostu samemu zaktualizować ubuntu do najnowszej wersji. Raz, że sam nie wiem, czy mogę to zrobić, skoro nic nie działa :d po drugie, nie chcę się pogubić w późniejszych wtyczkach i innych pluginach, żeby nie zostać bez komputera. Jeśli to możliwe, bardzo proszę o wytłumaczenie najprostszym językiem i nieskomplikowanymi terminami, jak kompletnemu zielonemu. Thx..
Awatar użytkownika
mario_7
Administrator
Administrator
Wersja Ubuntu: 20.04
Środowisko graficzne: GNOME
Architektura: x86_64

Re: 14.04 LTS - różne błędy gdy używam Centrum Oprogramowania Ubuntu lub przy zmianie ustawień systemu

Post autor: mario_7 »

Jakie to błędy widzisz? Zacytuj komunikaty i dokładnie opisz w jakim momencie się pojawiają.
nicolas
Piegowaty Guziec
Piegowaty Guziec
Kontakt:

Re: 14.04 LTS - różne błędy gdy używam Centrum Oprogramowania Ubuntu lub przy zmianie ustawień systemu

dzięki za odpowiedź :) może poznam linuksa bardziej