Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
- FadeMind
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 189
- Rejestracja: 12 sty 2010, 16:32
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Kontakt:
Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Witam
W Ubuntu zainstalowałem Firefox 3.6 i plugin ql. Wszystko działa poprawnie w Quake Live do pewnego momentu, potem jest cisza. Na Windowsie tak się nigdy nie działo. Ma ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem ??:|
W Ubuntu zainstalowałem Firefox 3.6 i plugin ql. Wszystko działa poprawnie w Quake Live do pewnego momentu, potem jest cisza. Na Windowsie tak się nigdy nie działo. Ma ktoś pomysł jak rozwiązać ten problem ??:|
gravatar.com/fademind
- Admc
- Gibki Gibbon
- Posty: 2149
- Rejestracja: 23 lip 2009, 08:57
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 13.10
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
A czy po wpisaniu:
Dźwięk magicznie powraca?
Kod: Zaznacz cały
sudo alsa force-reload
╔═╦╗╔╦═╦═╦╗╔╗Blaszak (Phenom II x4 955BE, 4 GB RAM, GF GTX 550Ti) - Kubuntu 13.10 amd64
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
║═╣║║║╔╣╔╣╚╝║Toshiba Satellite A110-293 - Lubuntu 13.10 x86
║╔╣╚╝║║║║╚╗╔╝HTC Hero - Tegro 2.6 (Android 2.1)
╚╝╚══╩╝╚╝♥╚╝ Liczniki: Linux - 496087, Ubuntu - 28751.
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 12
- Rejestracja: 06 kwie 2007, 12:16
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 11.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Mam ten sam problem co pierwszy post tego tematu:
A po wpisaniu tego:
A bez sudo
Jednak nie chcę instalować alsa ponieważ wtedy, Kubuntu sugeruje mi usunięcie nie działającego sterownika ATI HDMI a korzystam z HDMI do filmów więc to nie wchodzi w grę. A często po zmianie mapy w quake live znika mi dźwięk dokładnie jak FadeMind'owi po pewnym czasie.
Mam chyba jakiś inny program niż alsa do obsługi dźwięku, jak sprawdzić jaki to program i jak to zrobić, żeby działało poprawnie.
Jestem początkujący, dlatego proszę o wyrozumiałość
A po wpisaniu tego:
Ja dostaje taki komunikat:Admc pisze:Kod: Zaznacz cały
sudo alsa force-reload
Kod: Zaznacz cały
sudo: alsa: command not found
Kod: Zaznacz cały
Program alsa nie jest obecnie zainstalowany. Można go zainstalować wpisując:
sudo apt-get install alsa-base
Mam chyba jakiś inny program niż alsa do obsługi dźwięku, jak sprawdzić jaki to program i jak to zrobić, żeby działało poprawnie.
Jestem początkujący, dlatego proszę o wyrozumiałość
- FadeMind
- Serdeczny Borsuk
- Posty: 189
- Rejestracja: 12 sty 2010, 16:32
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: inny OS
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Kontakt:
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Sprawa gry w quakelive na linuksie wygląda tak: jest plugin do Firefoxa (XPI). Wstępna obsługa grafiki i brak obsługi miksowania dźwięku przez niedopracowane pod tym względem sterowniki PulseAudio. Firefox do obsługi dźwięku używa gstreamer i co za tym idzie PulseAudio. Nawet jeśli wymusimy ALSA, to o dziwo będzie jeszcze gorzej, bo serwer dźwięku PulseAudio po chwili znów przejmie kontrolę nad Firefoxem. W Windowsie nie ma mowy o problemach z miksowaniem dźwięku z różnych źródeł. (słuchasz mp3 z AIMP2 i grasz w ql). W linuksie (dowolna dystrybucja), słuchasz mp3 w rythmbox , grasz w ql i momentalnie masz ciszę. Google podaje takie o to rozwiązanie, ale nie zadziałało to u mnie więc gram tylko na Windowsie.
gravatar.com/fademind
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 paź 2009, 11:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Ja rozwiązałem ten problem z dźwiękiem wyłączając PulseAudio na czas gry (mam zainstalowaną alse):
trzeba jednak pamiętać o wyłączeniu autospawnu dla pulseaudio w pliku /etc/pulse/client.conf (inaczej z powyższej komendy nie ma żadnego pożytku). Czyli edytujemy i usuwamy średnik na początku linii.
Jak skończymy można znowu włączyć pulseaudio: alt+F2 i wpisujemy pulseaudio
Przydaje się też z grami pod wine, tam dźwięk również czasami magicznie znikał po jakimś czasie gry.
Kod: Zaznacz cały
killall pulseaudio
Kod: Zaznacz cały
autospawn = no
Jak skończymy można znowu włączyć pulseaudio: alt+F2 i wpisujemy pulseaudio
Przydaje się też z grami pod wine, tam dźwięk również czasami magicznie znikał po jakimś czasie gry.
- Foka0111
- Zakręcona Traszka
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 cze 2010, 01:18
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 22.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
U ciebie też po tym pulseaudio nie wstaje razem z systemem ?krlc pisze: trzeba jednak pamiętać o wyłączeniu autospawnu dla pulseaudio w pliku /etc/pulse/client.conf (inaczej z powyższej komendy nie ma żadnego pożytku). Czyli edytujemyi usuwamy średnik na początku linii.Kod: Zaznacz cały
autospawn = no
Acer Aspire 6930G - intel P 7450/GF 9600 GS/4GB DDR2/
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 paź 2009, 11:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Tak, zapomniałem o tym. Dodałem w System-Preferencje-Programy Startowe pulseaudio i problem rozwiązany.
- Foka0111
- Zakręcona Traszka
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 cze 2010, 01:18
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 22.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
U mnie w startowych jest zahaczony system dźwięku pulseaudio a pomimo to nie wstaje,ale to w sumie jest na plus bo po uruchomieniu systemu odpalam ręcznie pulseaudio nie kombinując już ze skypem.krlc pisze:Tak, zapomniałem o tym. Dodałem w System-Preferencje-Programy Startowe pulseaudio i problem rozwiązany.
A jest jakiś sposób ,żeby system automatycznie wykonał komendę pulseaudio --start w konsoli np. minutę po starcie
Acer Aspire 6930G - intel P 7450/GF 9600 GS/4GB DDR2/
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 paź 2009, 11:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Dziwne że nie wstaje kiedy jak ręcznie odpalasz działa. Jaka tam jest komenda wpisana? U mnie nie było w programach startowych żadnego system dźwięku pulseaudio, chyba że kiedyś usunąłem...
Żeby uruchomił minutę po starcie otwierasz gedit i wklejasz:
Zapisujesz jako np. .pulseaudio_start i do programów startowych dodajesz:
Żeby uruchomił minutę po starcie otwierasz gedit i wklejasz:
Kod: Zaznacz cały
#!/bin/bash
sleep 60
pulseaudio --start
Kod: Zaznacz cały
bash /sciezka/.pulseadio_start
- Foka0111
- Zakręcona Traszka
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 cze 2010, 01:18
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 22.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
krlc pisze: Jaka tam jest komenda wpisana?
start-pulseaudio-x11
EDIT:
OK. pliczek już mam,jednak nie startuje automatycznie. Jak odpalę ręcznie,to po 60 sec. pulseaudio startuje.Coś nie tak z tym :krlc pisze:D
Zapisujesz jako np. .pulseaudio_start i do programów startowych dodajesz:Kod: Zaznacz cały
bash /sciezka/.pulseadio_start
bash /sciezka/.pulseadio_start
A jest możliwe,żeby uruchomienie Skype wyłączało demona pulseaudio,które po powiedzmy 15 sekundach uruchomi się ponownie.
Wszak Linuks to system bezmiaru możliwości podobno
Acer Aspire 6930G - intel P 7450/GF 9600 GS/4GB DDR2/
-
- Piegowaty Guziec
- Posty: 12
- Rejestracja: 31 paź 2009, 11:38
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 10.04
- Środowisko graficzne: GNOME
- Architektura: x86
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
Ciekawe jaka różnica między 'start-pulseaudio-x11' a 'pulseaudio'
W: bash /sciezka/.pulseadio_start słowo sciezka oczywiście zastąpiłeś ścieżką do pliku? :> Może trzeba jeszcze ustawić plik jako wykonywalny: chmod +x .pulseadio_start
Co do pomysłu ze skypem to pewnie się da, nie wiem jak
W: bash /sciezka/.pulseadio_start słowo sciezka oczywiście zastąpiłeś ścieżką do pliku? :> Może trzeba jeszcze ustawić plik jako wykonywalny: chmod +x .pulseadio_start
Co do pomysłu ze skypem to pewnie się da, nie wiem jak
- Foka0111
- Zakręcona Traszka
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 cze 2010, 01:18
- Płeć: Mężczyzna
- Wersja Ubuntu: 22.04
- Środowisko graficzne: KDE Plasma
- Architektura: x86_64
- Kontakt:
Odp: Quake Live - brak dźwięku w grze po kilku minutach grania :(
OK.
Poradziłem sobie.Ta kropka była niepotrzebna.
EDIT:
#!/bin/bash
killall pulseaudio
skype
pulseaudio --start
Ale cosik więcej trzeba dopisać,bo pulseaudio nie startuje ponownie
Poradziłem sobie.Ta kropka była niepotrzebna.
EDIT:
próbowałemkrlc pisze: Co do pomysłu ze skypem to pewnie się da, nie wiem jak
#!/bin/bash
killall pulseaudio
skype
pulseaudio --start
Ale cosik więcej trzeba dopisać,bo pulseaudio nie startuje ponownie
Acer Aspire 6930G - intel P 7450/GF 9600 GS/4GB DDR2/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości