Reklama
Jest to mały krok dla Della i użytkownika Linuksa, ale gigantyczny skok dla Canonical i Ubuntu. Dell wydaje dolary na promocję komputerów z preinstalowanym Ubuntu. Ten ruch ma bardzo duże znaczenie dla świata biznesu. Dlaczego?
Po pierwsze, kilka szczegółów reklamy. Wiele amerykańskich gazet, 12 października, dodało wielostronicowy dodatek od Della. Pośród wielu reklamowanych przedmiotów znalazł się Dell Inspirion Mini 9, tani, mały laptop przeznaczony do surfowania po Internecie i czytania maili.
Strona z reklamy:
Mini 9 jest dostępny zarówno z Ubuntu 8.04, jak i z Microsoft Windows Vista. Jednak reklama nie mówi nam nic o systemie Microsoftu. Zamiast tego, Ubuntu było honorowo wyróżnione i zwracało na siebie uwagę.
Większy obrazek
Więc, dlaczego powinieneś na to zwrócić uwagę? Startery, nazwane netbookami, jak Dell Mini 9, reprezentują szybko rozrastającą się część rynku komputerowego. Zaczynając od 349 dolarów, Dell Mini 9 jest przeznaczony dla studentów oraz zaczynających pracę biznesmenów.
Nie jest to kompletny zamiennik domowego peceta. Raczej jest to mobilne urządzenie WiFi z 8,9 calowym ekranikiem, zawierające specjalne aplikacje Web 2.0, które utrzymają Cię w kontakcie ze znajomymi i klientami biznesowymi.
Większość netbooków ze stajni Asusa, Della, Toshiby i niedługo również Lenovo oferują jeden preinstalowany system – Linux lub Windows, mając na myśli prawdziwą rywalizację i prawdziwy wybór klienta.
Zespołowe Ubuntu
The VAR Guy wierzy, że netbooki z impetem przyjmą się na rynku, gdzie kierownicy chcą wygodnego dostępu do wysyłania maili bez noszenia ogromnego laptopa i bez ograniczeń małego ekranu smartphona.
Jeśli Ubuntu zaskoczy osoby korzystające z netbooka, to to pierwsze wrażenie może znacząco pomóc systemowi Canonical „wbić” się głębiej w rynek.
Notka: Są oznaki, że dostawcy WiFi, tacy jak T-Mobile chcą oferować netbooki za darmo, jeśli podpisze się z nimi umowę o dostęp do Internetu. Ten ruch może dalej utwierdzać stanowisko netbooków napędzanych Ubuntu, jako mobilne narzędzie na rynku.
Ktokolwiek kto zwątpił w impet rozwoju Ubuntu na rynku, powinien sprawdzić pracę z U1000 – listę biznesowych organizacji mających Ubuntu na serwerze, desktopie lub laptopie.
Tłumaczenie na podstawie: Dell Launches Consumer Advertising for Ubuntu Linux PCs.
Dobry pomysł. Jak bym trafił na coś w „okazji”, wziął bym od razu. 🙂
Piękna sprawa! Kurcze, tylko ja mam PC i notka z 13 calami i chyba netbook to byłaby przesada 🙂