Wreszcie jest – nowa książka Jono Bacona „The Art of Community. Building the New Age of Participation” w wersji do pobrania! Od pewnego czasu można było ją kupić w księgarniach (w tym na Amazon), teraz możesz ją ściągnąć i przeczytać – zupełnie za darmo!
O „The Art of Community” pisaliśmy na początku tego roku. Jono Bacon, menedżer społeczności Ubuntu, zapragnął stworzyć podręcznik dla wszystkich, którzy chcą tworzyć, aktywizować i energetyzować społeczności, tak, by stawały się miejscami przyjemnymi dla uczestników, bez których nie mają przecież racji bytu. „The Art of Community” porusza najważniejsze kwestie związane z przywództwem i zawiera wyselekcjonowany zbiór najlepszych praktyk i doświadczeń. Całość została zilustrowana mnóstwem opowieści i anegdot.
Dlaczego autor postanowił wydać swoje dzieło na licencji Creative Commons? Jak sam twierdzi, kierował się tym, by zapewnić do niej dostęp i umożliwić dzielenie się nią jak największej liczbie osób. Licencja ta nie tylko likwiduje bariery czysto finansowe; dzięki niej członkowie społeczności w każdej chwili będą mogli sięgnąć po ten podręcznik, aby jeszcze lepiej radzić sobie z problemami, którym stawiają czoło, by lepiej wykorzystywać szanse i łatwiej wprowadzać w życie różne scenariusze.
„The Art of Community” została wydana na licencji Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike – jej treść znajdziesz na oficjalnej stronie Creative Commons.
Dla kogo jest ta książka?
- Profesjonalnych menedżerów społeczności (community managers);
- Wolontariuszy i liderów społeczności – którzy chcą zbudować silną społeczność wokół swojego projektu opartego na wolontariacie;
- Organizacji komercyjnych, które tworzą społeczności wokół swoich produktów i chcą sprawnie komunikować się i pracować z ich członkami;
- Developerów open source, zainteresowanych sukcesem swojego projektu, zarządzaniem osobami, które przyczyniają się do jego współtworzenia i generowaniem ruchu wokół niego;
- Specjalistów od marketingu, którzy chcą się dowiedzieć, jak działa marketing wirusowy i jak zdobyć zwolenników ich produktów i usług;
- Aktywistów, którzy pragną zainteresować innych swoją sprawą.
Dlaczego mimo wszystko warto kupić tę książkę?
Jeśli uznasz, że książka jest dla Ciebie pomocna – możesz rozważyć jej zakup. W ten sposób, jak pisze Jono:
- przyczynisz się do przekonania wydawcy, że wydawanie książek na temat społeczności i jednocześnie na licencji CC to opłacalny biznes;
- dasz wydawcy argument, by zainwestował w kolejną edycję tej książki – tym samym dostarczając społecznościom jej zaktualizowaną i odświeżoną wersję;
- wersja drukowana jest bardzo estetyczna:).
Książka ukazała się w wersji papierowej, elektronicznej (ebook) oraz „Kindle”.
Pobierz darmową kopię: The Art of Community
Szacunek i podziękowania dla Autora zaudostepnienie książki. Na pewno przyda 🙂
pozdrawiam.
Respect! Super sprawa. I tak duzo ludzi kupi orginal zeby wesprzec wydawce i autora.