Afterfall na Linuksa – potwierdzone! 12


Afterfall jest ambitnym projektem gry cRPG osadzonej w realiach post-apokaliptycznych. Wydawany na platformę PC, podzieliłby najprawdopodobniej los olbrzymiej większości gier, dla producentów których „PC” równoznaczny jest z Windowsem. Podzieliłby, gdyby od tej niechlubnej reguły nie powstawały cieszące serce „Linuksiarza” wyjątki. Jednym z nich jest właśnie Nicolas Games Intoxicate. Produkowana przez nich gra, dzięki silnikowi Unigine, dostępna będzie również na Linuksa.

Świat gry nieodłącznie kojarzy się ze znaną większej części czytelników serią Fallout, a ci nieszczęśnicy, którzy nie mieli okazji szukać waterchipów, czy poznać myszy planującej pod elektrownią atomową podbicie świata, będą musieli zadowolić się wizją z nowszych gier, jak Stalker czy Gears of War. O samej fabule wiadomo na razie niewiele. Rozgrywka toczyć się będzie na terenach Polski i okolic, które zostały dotknięte szeroko pojętą apokalipsą.

W dzisiejszych czasach gry cRPG sprowadzają się do hack&slash i questów typu idź-zabij nazywanych później nieliniowymi. Cała filozofia sprowadza się do tego, że jeśli dzierżysz pałę, to pakujesz w siłę i jazda. Gracze, którzy wiedzą, jak kończyła się taka taktyka w Falloutach, na pewno nie będą rozczarowani. To, jak stworzymy bohatera oraz jakie podejmiemy działania, będzie miało znaczenie aż do końca rozgrywki. Zaatakujesz transport żywności? – później znajdziesz wioskę, która przymiera głodem. Zamiast questa na ochronę magazynu dostaniesz quest o zdobycie żywności. Nikt nie mówił, że będzie lekko.

Mechanika gry oparta będzie na systemie turowym. Całość dopełniają szczegóły w rodzaju ponad 1500 różnych przedmiotów, w tym ponad 200 modeli broni, z których ponad połowę można będzie modyfikować, dodając im rozmaite gadżety lub wręcz przerabiając je na nową broń. Ponadto, spory zasób implantów i biomodyfikacji, z których część będzie często niezbędna do przeżycia (np. implant zastępujący wątrobę, po otrzymaniu trafienia w tenże organ). Nie zabraknie też mutacji, na które cierpieć będzie zarówno bohater jak i spora część mieszkańców owego świata.

Co do szczegółów technicznych, silnik Unigine pod Linuksem używa dobrze znanego zestawu OpenGL i OpenAL pracujących na jądrach 2.4 i 2.6 w architekturze x86 i x86_64. Dla ciekawskich dodam też, że spora część developerów przy codziennej produkcji używa Linuksa.

Zostałem poinformowany przez developerów projektu, że nasza scena będzie na bieżąco informowana o postępach prac. Nic tylko życzyć ekipie powodzenia, w końcu ktoś coś zmieni na tym rynku!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

12 komentarzy do “Afterfall na Linuksa – potwierdzone!

  • wikiyu

    Implant zastępujący wątrobę – widać że akcja gry ma się toczyć w naszych rejonach świata 😀
    Mam tylko nadzieję że wersja Linuksowa będzie dostępna lepiej niż wersja linuksowa np Heroes`ów, lub będzie to podobnie jak w Quake`u – będzie wersja Win32, a Linuksiarze dociągną sobie z sieci sam engine. Choć przy obecnych pojemnościach dysków i cenach produkcji tychże nawet wrzucenie obu wersji razem nie powinno być problemem.

  • desek

    [quote comment=”20214″]Implant zastępujący wątrobę – widać że akcja gry ma się toczyć w naszych rejonach świata 😀
    Mam tylko nadzieję że wersja Linuksowa będzie dostępna lepiej niż wersja linuksowa np Heroes`ów, lub będzie to podobnie jak w Quake`u – będzie wersja Win32, a Linuksiarze dociągną sobie z sieci sam engine. Choć przy obecnych pojemnościach dysków i cenach produkcji tychże nawet wrzucenie obu wersji razem nie powinno być problemem.[/quote]
    Tak już się przyjęło, że najpierw wychodzi wersja na Win, potem na Linuksa do ściągnięcia z sieci.
    A zmiany pomiędzy tymi wersjami ograniczą się właśnie do do przygotowania samego engine’u pod Linuksa i Windowsa, bo więcej przecież nie trzeba 🙂

  • Farco

    dopiero co wczoraj czytalem o grze a dzisiaj sie dowiaduje że wyjdzie na linuxa 😛 czytałem że planowana jest gra w efektach DX10 mam nadzieje że wyjdzie 🙂

  • KwiateK

    Nie mogę się doczekać. Już od jakiegoś czasu śledzę postępy w tworzeniu gry. Jestem zbudowany tym, że gra ukaże się również na Linuxa. Fakt, gdyby jeszcze Fallout 3 wyszedł pod ten system, byłoby wspaniale…

  • loleq

    Wprawdzie ostatni wpis z czerwca ale co tam 🙂

    Polecam ściągnięcie dema silnika (tropics demo) ze strony Unigine pod linuxa.
    Według mnie wydajnosc moze nie jest powalajaca, ale biorac pod uwage to ze linux nie ma tak łatwego dostępu do zasobów karty graficznej jak w przypadku windy i directX, to i tak zaimponowało mi średnie 20 fps przy full opcjach pod ubuntu 8.04 uzyskane na gf 8800gt.
    Oby tak dalej.
    przy okazji, pod linkiem unigine.com/clients możemy się dowiedzieć paru skromnych informacji na temat innych projektów opartych na tym silniku i mysle, że są spore szanse na to, że te tytuły też ukażą się na pingwinka 🙂